Olet täällä

Vähentämisen tilasto

Haluatko etsiä keinoja vähentää alkoholin kulutusta? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta niille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Etsitään yhdessä uutta vaihdetta. Kaveria ei jätetä!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Vähentämisen tilasto

ViestiKirjoittaja vilmasto » 5.6.2017 08:20:02

Jep jep...viime viikon numero 22 saldo: lauantaina 11 annosta.
En kuitenkaan ottanut mitään perjantaina vaikka oli pitkä viikonloppuvapaa. Siitä taputan itseäni olalle, ekaa kertaa ikuisuuksiin menin krapulatta lauantaina lakkiaisiin.

Vaan se minkä olin lopettanut jo ajat sitten on "puolen litran helppo siideri" joita ostin juhlien jälkeen 3 kpl ja kittasin ne janooni tuossa tuokiossa. Big mistake!!!
Kuten sanoin mua vähän epäilytti ensin tämmönen pullojen ynnääminen vaan täähän onkin järkevää :roll: tuonne laskuriin kun ne rehellisesti naputtelee niin jopa vaan akka heräilee todellisuuteen. Vaikka jotakin olen jo oppinut niin paljon on vielä opittavaa.

Ei muuta kuin uuteen viikkoon ja järki käteen sekä tsempit!
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Fatlady » 5.6.2017 10:05:32

Jep, en nyt hirveän tyytyväinen ole ollut juomistapoihini viime aikoina kun useampana iltana on tullut otettua. Taas alkoi torstaina saunalonkerolla ja sunnuntaina viikon viimeiset alkoholit ruuan kanssa. Eli torstaista sunnutaihin 15 annosta. Ei tule tällä meiningillä nollaviikkoja ei. Ja kun kesä on menoillaan en yritä siihen edes pyrkiäkään kun en kuitenkaan onnistu. Määrät olen onneksi saanut vuosien varrella piennennettyä.
Fatlady
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 12.6.2017 08:29:17

Ja taas juomisen suhteen aika epäonnistunut viikko. Mutta onneksi muuten kiva.
Viikko 23:
- tiistai 8 annosta
- perjantai 3 annosta
- lauantai 16-18 annosta
- sunnuntai 8 annosta

Näistä lauantai oli taas ainoa milloin oli tarkoituskin juoda. Määrä on noin iso siinä päivässä koska aloitimme naisten retken klo 10 aamulla ja lopetimme puoleen yöhön. Siihen mahtui monta skumppalasillista. Mukavaa oli se, että pysyin koko ajan mukavassa iloisessa hiprakassa ja muistan aivan kaiken mitä päivän aikana on tapahtunut ja puhuttu. Tällaiset lauantait ovat syy siihen, että en halua lopettaa kokonaan. Ja jos juominen pysyisi vain tuollaisissa hauskoissa tapahtumissa niin en olisikaan yhtään huolissani. Mutta kun on sitten nuo muut päivät. Tiistaina join vain koska tuli sellainen olo että haluan niin tehdä. Eilen taas join kun oli niin täydellinen päivä muka (mikä tekosyy). Krapulakaan ei oikeasti ollut niin paha, että sitä olisi pitänyt loiventaa mutta näin vaan tein.

Jotain pitää muuttua, näin ei voi jatkaa. En tiedä miksi itsekuri nyt on niin kateissa kun syksyllä ja talvella oli ihan helppoa olla arkipäivät ilman. Täytyy jotenkin työstää tätä asiaa.Ehkä pitäisi taas alkaa tapailemaan jotain terapeuttia.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vilmasto » 13.6.2017 05:13:55

Viikon 23 saldo jäi laskematta. Tai siis lauantaina juhlin kaverin synttäreitä ja viiniä ja siideriä tuli lipiteltyä. Oiskohan viinipullollinen ja 5 pientä siideriä. Vähemmälläkin ois pärjännyt, mutta enpä kuitenkaan mennyt krapulassa synttäreille eli vain lauantaina tuli otettua.
Vähennystä sekin taas :) vaikka nyt oon tosiaan kolmena lauantaina peräkkäin ottanut. Eka kerta tälle vuotta kuitenkin sekin, että noin men ettei ollut nollaviikkoja välissä ollenkaan. Mutta kyllähän nuo kerta määrät on liian isoja. Vaikka olen mä tosiaan joskus haaveillut kun ees kerta viikkoon sais vähennettyä juomisen. Mutta tällä viikolla olkoon sitten nollaviikko! ei mitään "pitäis" olla vaan nyt sen on vaan oltava.

Tsemppiä kaikille :)
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 13.6.2017 08:13:47

Sinulla on Vilmasto hyvin vähentäminen onnistunut jos ajattelee alkutilannetta. Se että pystyt pitämään nolla viikkoja ilman kauheaa kärvistelyä kertoo mielestäni että et ole tässä asiassa toivoton tapaus.

Itsestäni olen kyllä alkanut miettimään, että pitäisikö oikeasti alkaa harkita lopettamista. Nolla viikkoa ei ole ollut pitkään aikaan ja sellaisen aikaan saaminen tällä hetkellä tuntuu todella vaikealta. Kesä osittain vaikuttaa asiaan mutta ei se niin saisi olla. Pitäisi voida nauttia kesästä selvinpäin ihan yhtä paljon ellei enemmänkin kuin tissutellessa.

No, tällä viikolla ei varmasit ole nolla viikko. Edessä on miniloma la-ma kavereiden kanssa. Tavoite on, että lomalle lähdetään kuivan viikon jälkeen pirteänä lauantai aamulla ja että terassipysähdykset eivät missään vaiheessa aiheuta hilpeyttä suurempaa humalatilaa. Tavoitteena siis, että alkoholia tulee käytettyä niin kuin sitä vain ja ainoastaan pitäisi mielestäni käyttää, ilon tunteen lisääjänä.

Sen jälkeen seuraa juhannus ja koska puolisoni aivan varmasti viettää sen kosteissa merkeissä teen hänelle varmasti seuraa. Sitten on pari viikkoa niin, että ei ole mitään erikoista. Siihen väliin pitää saada edes yksi 12 päivän nollaputki ennen kuin alkaa taas kesäriennot kavereiden kanssa.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vilmasto » 14.6.2017 07:38:31

No joo onhan tässä edistystä tullut alkutilanteeseen verrattuna. Oikeassa olet Vilma :)
Se alun kauhea kärvistely on jäänyt pois mutta edelleen pitää olla tarkkana ettei lipsaha vanhaan. Mies lähtee loppuviikoksi reissuun ja mulla sattuu oleen perjantaina vapaata. Hetihän mulla vilahti mielessä itekseen istuminen sohvan nutrkassa viinilasin kans :roll: joo mutta torppasin sen ajatuksen pois.

Kesä se muakin jotenkin hirvittää. Varsinkin kun ollaan lähössä pariksi viikkoa Välimerellekki. Vaikka en mä lomareissuilla tursota sohvan nurkassa kuten kotona litra tolkulla viiniä, mutta reissuissa se tahtoo olla joka päivästä se lipittely. Juhannus tosiaan myäs nurkan takana ja tavoitteena ois vaan yhdellä illalla selvitä siitäkin juhlasta.

Minä olen kanssa tuota kokonaan lopettamistakin ajatellut. Varsinkin nyt kun on tullut näitä nollaviikkoja niin on käynyt mielessä, että mitä järkeä ees sitten yhtenä iltana juoda?!
Niin meillähän olikin se diili siitä ettei mennä juhliin krapulassa? miten onnistuit? kolme annosta näköjään oot perjantaina juonut eli tuskin nyt krapulaan asti tulit niistä?
Toivottavasti nyt pystyt olemaan nolla-linjalla ennen tuota minilomaa! ja toivon, että pystyt tsemppaamaan itses myös tuohon 12 päivän tipattomuuteen! kesästä huolimatta :)
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 14.6.2017 08:14:56

No, ne 3 drinksua perjantaina oli aivan turhia, mutta ei niistä mitään krapulaa tullut. Lauantaina aamulla lähdin hyvissä fiiliksissä liikkeelle ja aamupäivällä korkattiin naisporukassa skumppapullo. Enkä ollut edes eka joka sitä ehdotti :D

Tulevana lauantaina on lähtö jo ennen aamu kuutta ja veikkaanpa että taas minun "vuoro" ajaa kentälle joten eiköhän perjantai pysy raittiina. Sitten la-su varmaan aika tasaista tissuttelua kun koko seurue on terasseilla viihtyvää porukkaa. Kaverimme jopa yleensä tykkäävät viettää iltaa pubissa aika myöhäänkin, mutta yleensä me väsähdämme tissuttelun, ulkoilun ja runsaan illallisen ansiosta aikaisin. Toivottavasti nytkin niin jotta ei mene sunnuntai eikä maanantai krapulassa. Maanantai onkin sitten varmaan kärvistelyä kun pitää illalla ajaa auto kentältä pois. Nämä lomat ja etenkin reissut ovat tavallaan tosi vaikeita. Ei siellä tule yksin istuttua mukin kanssa sohvan nurkassa kuten sanot, mutta jotenkin vaikea kuvitella, että olisi päivänkin reissussa juomatta. Se vaan jotenkin tuntuu kuuluvan siihen niin olellisesti. Tuntuu, että osa hauskuudesta jäisi puuttumaan vaikka ei se todellisuudessa varmaankaan niin olisi.
Onneksi minulla ei ole kesällä pidempää reissua tiedossa :?
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vilmasto » 16.6.2017 07:54:40

"Se vaan jotenkin tuntuu kuuluvan siihen niin olellisesti. Tuntuu, että osa hauskuudesta jäisi puuttumaan vaikka ei se todellisuudessa varmaankaan niin olisi."

Mä just eilen tuota mietinkin päivällä :roll: kävin kaupassa ja pyörin hyllyjen välissä etsimässä kviennäisvettä. Olis iis vieraampi kauppa niin tavarat hukassa :lol: niin totathan toki se siideriosasto oli siinä ihan silmien eessä ja heti kävi mielessä, että mahtava lämmin kesäpäivä ja tänään vapaapäivä. Se mielikuva kun istusin pihalla siiderillä...ei mun ees tehnyt mieli sitä siideriä vaan sitä mielikuvaa :shock: no sinne ne kauppaan siiderit jäi ja nyt todella hyvä fiilis pitkien yöunien jälkeen pihalla aamukahvilla ja kohta hyppään mitään laskematta auton rattiin.

Siinäpä meille oppimista! haasteiden kesä mulle ainakin ettei aina sitä tölkkiä suhauta kaveriksi pihalla :)
Mukavaa reissua Vilma ja tsemppiäkin mukaan :)
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Fatlady » 19.6.2017 10:07:10

Viikolla 23 ei tullut tilastoja lähetettyä eikä annoksia laskettua. Annoksia varmaan reilu 20 kun olimme häissä ja piti bilettää yli kellon ympäri. Tosin ottamisen lopetin jo puolen yön jälkeen ja join vettä, mehua ja vissyä loppuyön.
Viikolla 24 en niin ikään laskenut annoksia. Vaan nyt jäi alle 16. Otin torstaina yhden saunalonkeron. Sitten pe-la kolmisen lonkeroa / ilta. Aivan varma en ole voi olla, että lauantaina meni neljäkin.
Jussi tulossa eikä kuivaa viikkoa vieläkään. Vaan yritän pitää senkin mahdollisuuden mielessä jos vielä jossain välissä sellainen tulisi.
Fatlady
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 20.6.2017 08:53:11

Viikko 24 saldo: PALJON!
En laskenut viikonlopun saldoa, mutta iso se oli. Perjantaina tuli otettua pari (taas turhaan) ja sitten lauantai aamulla lähdettiin minilomalle aikaisin aamulla. Heti lentokentällä piti aamiaissämpylän kanssa juhlistaa lomalle lähtöä skumpalla. Siitä eteenpäin sitten oli tasaista tissuttelua 2 päivää. Määrät eivät olisi olleet pahoja ellei olisi tullut miehen kanssa ostettua drinksupulloa myös hotellihuoneeseen. Se mitä päivien aikana terassilla kului ja illalla ruoan kanssa oli ehkä jotain sellaista 7-9 annosta per päivä, mutta sitten kun siihen lisätään ne mitä siestalla ja yömyssyinä huoneessa hörpittiin niin lukema onkin ihan toisen näköinen. Varmaan tuplaantui. Tunnistan kyllä sen, että tuollainen juominen on selvästi ongelmallista, mutta viikonloppu oli hauska. Missään kohtaa ei mennyt kenelläkään lähellekään övereitä, ei tullut pienintäkään krapulaa ja koko ajan pystyi nauttimaan kaikesta. Sen verran on tuota sietokykyä vielä ilmeisesti. Eli viime viikon tulos on vähän ristiriitainen, kaukana tavoitteesta mutta nautinnollinen.

Tämänkin viikon saldo tulee menemään varmasti yli tavoitteeni. Eilen vielä lomaillessa tuli otettua muutama lasi viiniä ja kun juhannus koittaa niin veikkaan että sekä pe että la tulee tissutettua. Päätavoitteeni tälle viikolle on, että sunnuntai menisi täysin nollana. Se voi olla vaikeaa kun kotona on kauheasti alkoholia. Mies oli tilannut työkaverilta Virosta lastin. Krapulassa kieltäytyminen on ollut viime vuosina aika mahdotonta. Siksi pitäisi siis varmistaa, että krapulaa ei tule. Saas nähdä kuinka onnistun, kauhea psyykkaus päälle loppuviikoksi.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät