Olet täällä

Tinis liittyy joukkoon

Onko tavoitteenasi tai elämäntapanasi täysraittius? Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Tule mukaan elämänmakuiseen keskusteluun!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Tinis liittyy joukkoon

ViestiKirjoittaja tinis » 19.6.2017 10:04:20

Sain hetken nukuttua, väkisin sain syötyä pari pientä suupalaa. Mun on pakko ottaa koko päivä vapaaksi, en mä kykene töihin tänään. Makaan vielä muutaman tunnin, sitten yritän päästä sängystä ylös. Ja mulle tulee vieraita illalla, apua!!
Olenko auringon lapsi, kun siitä yöllä unta nään
Vai olenko pimeän vanki, ja pimeääni jään
tinis
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tinis » 19.6.2017 14:47:32

Makaan edelleen sängyssä. Välillä palelen, välillä hikoilen ja välillä molempia yhtä aikaa. En pysty nousemaan. En pysty tekemään mitään. Miten mä kokoan elämäni taas kun kaikki on pieninä sirpalena?
tinis
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tinis » 19.6.2017 16:49:22

Pakotin itseni ylös, hoin vain itselleni että hengitä... sain tehtyä pintapuolisen siivouksen ja laitoin ruokaa! Otin minilautasellisen ja pakotin itseni syömään sen. Kävin suihkussa ja nyt makaan taas sängyllä mutten enää peiton alla. Otan rauhallisesti kunnes parin tunnin päästä vieraani tulevat. Sitten parin tunnin sosiaalisuus ja tämä päivä oli tässä. Juomatta. Fyysinen tärinä makuulla jo helpottaa. Tein oikein kun en mennyt töihin tänään!
tinis
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tinis » 19.6.2017 19:39:09

Fyysisesti mahassa aika tuskainen olo, syömättömyyden takia mutta enempää ruokaa en vain saa alas. Mehua join ja söin tomaattia ja join teetä hunajalla. Huomenna pitää päästä normaaliin syömisrytmiin ja pistää ruokaa alas niin paljon kuin menee! Vieraille esitän iloista mutta onneksi sanoin että nukuin niin huonosti viime yönä että menen aikaisin nukkumaan.

Tänne kirjoittaminen auttaa vaikkei kukaan vastaakaan. Uskon että joku silti lukee, olen mäkin nyt lukenut monia ketjuja mutten ole kenellekään vastannut. Silti olisi kiva lukea pati sanaa joltakin että täällä ollaan... Tällä hetkellä suurin toiveeni on että saisin kunnon yöunet ja huomenna vatsa rauhoittuisi! Pienestä taas pitää lähteä elämää rakentamaan.
tinis
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Metsien mies » 19.6.2017 22:14:09

Maasta se pienikin ponnistaa! Tsemppiä!
Kun on alkuun päästy, niin antaa mennä vaan!!!
Metsien mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja tinis » 20.6.2017 06:54:24

Aamu ja olo aivan karsea. Huimaa ja hikoiluttaa ja tärisen. Ja pakko lähteä töihin. En tiedä miten selviän tästä päivästä.

Edit heti perään: en kyennyt lähtemään ovesta ulos, tärisen liikaa. Ilmoitin pomolle ottavani henkilökohtaisen lomapäivän. Yritän pakottaa itseni syömään ja menen nukkumaan. Koska tämä helpottaa?

Ja toinen edit: kiitos kommentista!
tinis
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tinis » 20.6.2017 12:06:37

Söin väkisin vähän salaattia, ja nukuin kolme tuntia! Söin pienen lautasellisen pastaa ja nyt odotan kuinka maha reagoi... makaan edelleen sängyssä ja väsyttää aivan hirveästi. Pieni tärinä on edelleen mutta toivottavasti syöminen helpottaa. Annan itselleni luvan olla tänään tekemättä mitään. Yksi asia kerrallaan ja nyt se on tämän tärinän lakkaaminen ja saada syötyä. Se olkoon tämän koko viikon agenda. Ja tänään en juo.
tinis
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Dave » 20.6.2017 12:37:13

Tuhti annas b-vitamiineja voisi auttaa tärinöihin mutta kyllä sinun on hankittava ammatti- tai vertaisapua sekä juomiseen, että tuohon ihmissuhderiippuvuuteen.

dave25@luukku.com
Dave
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tinis » 20.6.2017 14:56:36

Tiedän. Ja yritän sitä järjestää mutta vaikeaa se tulee olemaan. Edelleen makaan sängyssä ja pakotan itseni taas syömään ja juomaan mehua.

Nyt on päällä itku. Lohduton ja loputon itku. Itken itseäni ja yksinäisyyttäni ja tuskaani. Sitä millainen minusta on tullut. Tämä en ole minä. En halua olla tällainen. Haluan itseni takaisin.
tinis
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Millanen » 20.6.2017 15:26:12

Moikka tinis! Onko tuossa sun tilassasi nyt siis kyse rankan dokaamisen jälkeisistä oloista, vai muusta pään hajoilusta? Itsekin oon sitä mieltä, että vaikutat olevan ammattiavun tarpeessa. Sen hakeminen ei mun mielestä ole vaikeaa ainakaan sellaisilla paikkakunnilla, joilla toimii päihde- ja/tai psykipuolen päivystys ilman ajanvarausta. Apu voi olla suuri, eikä tartte edes soittaa etukäteen.

Mä olen itse ollut täsmälleen samassa tilassa, eikä siitä oman kokemukseni mukaan pääse pois ilman ulkopuolista tukea. Vaikka nyt päällä olevasta kriisistä selviäisitkin, sama on todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin edessä pölyn laskeuduttua. Avun hakemisen lykkääminen on siis kurjuuden tarpeetonta pitkittämistä. Tsemppiä sulle! :)
"Ihminen ei voi löytää uusia valtameriä, ellei hän uskalla kadottaa rantaa näkyvistään."

-Andre Gide
Millanen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tinis » 20.6.2017 16:07:19

Kyllä tämä on pääosin henkistä, niin rankkaa dokaamista en ole tehnyt kuitenkaan vaikka helvetisti olenkin juonut. Mun tunne-elämä on sekaisin, rikkinäinen olin jo ennen hänen tapaamistaan ja hän taisi huomata sen. Olin heikoilla ja hän sai minusta niin vahvan otteen että en meinaa päästä irti. Ja hän hajotti mut aivan säpäleiksi ja juominen on sitä pahentanut.

Koskaan ennen en ole kenenkään antanut kohdella mua huonosti enkä ole keneenkään ripustautunut, tämä ei siis todellakaan ole mulle tyypillistä! En ole itsestäni täällä paljoa kertonut mutta en siis asu Suomessa enkä puhu kuin vähän vasta tämän maan kieltä joten avun löytäminen todella vaikeaa englanniksi. Ja tunne-elämän käsitteleminen ei-äidinkielellään ei myöskään yksinkertaista vaikka itse puhunkin sujuvaa englantia. Ja muutaman kuukauden kuluttua todennäköisesti muutan taas.

Pakotin itseni syömään lisää ja se on tärinään auttanut. Mahassa hirveä mölinä päällä... :lol:
Mietin että pakotanko itseni töihin vai pidänkö koko viikon lomaa? Ekana tuli mieleen että viitsinkö tällaiseen käyttää vähiä lomapäiviäni, mutta heti sen jälkeen ajattelin että mikä muka voisi olla tärkeämpää kuin itseni kuntoon saaminen! Mietin vielä hetken ennen kuin ilmoitan pomolle.
tinis
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tinis » 20.6.2017 16:50:47

En miettinyt kauaa vaan otin koko viikon vapaaksi. Mun on tehtävä tämä itselleni. Saan levätä eikä stressiä että kyettävä töihin aamulla.
tinis
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tinis » 20.6.2017 18:55:39

Kävin kaupassa, ostin hedelmiä ja vihanneksia ja mehua ja jugurttia. Näitä saan alas kun lämmin ruoka ei mene ja liha ällöttää. Eipä juurikaan houkutellut viinahyllyt! Nyt vain lepään... mulla on muuten yksi olut jääkaapissani! Saattaa joillekin kuulostaa oudolta mutta mua se ei houkuttele koska en ikinä juo olutta! Olkoon siellä kunnes joku kaveri juo sen pois. Olen nirso juoppo, mulle ei juuri koskaan uppoa väkevätkään ja silloin harvoinkin vain pieni määrä.
tinis
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tinis » 21.6.2017 08:43:53

Aamu taas... pää alkaa selkeytyä ja yritän syödä jotta olo mahassakin paranee. Nukuin aika huonosti, eikä tuo koko ajan vieressä pyörivä leffa auta siihen mutta en vain kestä hiljaisuutta! Nukun vielä jonkun aikaa... Tänään en juo.
tinis
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ALLU KAPONEN » 21.6.2017 08:51:30

.
Viimeksi muokannut ALLU KAPONEN päivämäärä 23.9.2017 16:09:48, muokattu yhteensä 1 kerran
ALLU KAPONEN
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat