Antakaa minulle tietoa Metadon-hoidosta

Saunassa sana on vapaa kaikkeen päihteiden käyttöön liittyen. Lue kuitenkin Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Antakaa minulle tietoa Metadon-hoidosta

ViestiKirjoittaja WickedMind » 26.8.2004 14:57:11

Mulla on nyt asiat edenneet siihen pisteeseen että, pääsen 21 syyskuuta osastolle jossa minulle aloitetaan opiaattivieroitus Metadonilla. Minulla ei ole ks. aineesta (Dolmed) kuin 2 kokeilu kertaa i.v:sti ja se ei toiminut mitenkään.
Olisitteko ystävällisiä ja kertoisitte jotka on ollut tai on tässä samassa hoidossa mitä haittoja siitä on jne... laittakaa mahdollisimman paljon tietoa koska olen kuullut että metadini lihottaa ja aiheuttaa aknea jne..että pitääkö nuo esim. paikkaansa?

T: WickedMind :shock:
WickedMind
Vahvasti panostava jäsen

Re: Antakaa minulle tietoa Metadon-hoidosta

ViestiKirjoittaja Nursing Power » 2.9.2004 23:45:24

WickedMind kirjoitti:Mulla on nyt asiat edenneet siihen pisteeseen että, pääsen 21 syyskuuta osastolle jossa minulle aloitetaan opiaattivieroitus Metadonilla. Minulla ei ole ks. aineesta (Dolmed) kuin 2 kokeilu kertaa i.v:sti ja se ei toiminut mitenkään.
Olisitteko ystävällisiä ja kertoisitte jotka on ollut tai on tässä samassa hoidossa mitä haittoja siitä on jne... laittakaa mahdollisimman paljon tietoa koska olen kuullut että metadini lihottaa ja aiheuttaa aknea jne..että pitääkö nuo esim. paikkaansa?

T: WickedMind :shock:

Käsittääkseni Metadonilla ei suoriteta opiaattivieroitusta vaan siirrytään suoraan korvaushoitoon. Olet ilmeisesti menossa KYS:n uudelle päihdepsykiatriselle osastolle? Eikö sulla ole kokeiltu subua tai britlofexia vieroitukseen? Vai ovatko ne olleet toimimattomia?
Metadonin vaikutuksista voin sen verran sanoa, ettei se Metsku lihota, ruokahalu vaan voi kasvaa reilusti hoidon aikana, eli yritä syödä normaalisti, vaikka olisi herkkuja tarjolla! Harvoin olen törmännyt Metiksen aiheuttamaan akneen, se on tietenkin yksilökohtaista ja riippuu kuinka paljon niinä tylsinä osastopäivinä syöt herkkuja!

Hyvä, että olet päässyt jo hoitoon sisään, enää muutama viikko odottelua. kärsivällisyyttä tarvitaan osastolla, älä polta pinnasi ihan pienistä asiosta, vaan kerro henkilökunnalle ,mikä mättää!

Pistä mailia, jos tarviit lisätietoja ja tietoja osastolla selviämisestä
Turvallisuus on tunne, joka sinulla on, ennen kuin olet tajunnut tilanteen.

ViestiKirjoittaja Hidas Puutarhuri » 3.9.2004 09:52:03

...
Viimeksi muokannut Hidas Puutarhuri päivämäärä 2.2.2008 09:44:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Teiniangsti toimii!!!!11
Hidas Puutarhuri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja kultahammas » 3.9.2004 10:32:14

Britlot ja kataprezaani on siis opiaattivierotuksessa käytettäviä verenpainelääkkeitä, jotka ainakin minun kokemukseni mukaan pitävät tosi hyvin kylmä-kuuma-vaihtelut poissa ja oli toimivaa hoitoa osastolla. Lisäksi siis tarvitaan kipulääkkeitä ja rauhottavia, mutta britlot yhdistettynä niihin tekee sen, ettei osastolla ainakaan tarvi hikoilla.
t.kultahammas
Helppo on oikein. Aloita oikein niin pääset helpolla. Jatka helposti, niin olet oikeassa. Chuang Tsu
kultahammas
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Sauna