Seitsemän päivää selvinpäin

Haluatko etsiä keinoja vähentää alkoholin kulutusta? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta niille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Etsitään yhdessä uutta vaihdetta. Kaveria ei jätetä!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Seitsemän päivää selvinpäin

ViestiKirjoittaja Boheemi » 18.12.2012 08:31:34

Kahdeksan, itse asiassa. Where no man has gone before. Jouluna vedän niin että raikaa. On edes jotain ohjelmaa keski-ikäisellä ukolla. Ja syön hyvin. 100 euroa ajattelin laittaa omiin ruokiini pyhiksi. Ei sillä paljoa saa. Wotkinin Sörkän nakitkin jo 13 euroa/kilo. Pieni poronsiivu on kympin. Ja tietysti vähän laadukkaampaa punkkua.
Pakko yrittää välillä pitää taukoja, alkanut siihen maksan kohdalle mahaan sattua toisinaan juodessa. Vai liekkö haima sitten. Uskoon en tule, olen hyvin uskonnollisesta ja konservatiivisesta kokoomusperheestä. Kristillinen ajattelutapa on jo lapsena iskostettu minuun niin syvälle, että uskoontulo olisi ironista. Vituttaa tämä koko netti nykyään. Monella tunnetulla palstalla samat pari-kolme henkilöä trollaavat eri nimillä ja nimimerkeillä porukat suohon. Pari sairasta narsistia kiertää eri hahmoissa vittuilemassa ympäri nettiä. Sen jo näkee postauksien määrän vähenemisenä ympäriinsä, että mielenkiinto nettiin on ihmiltä katoamassa. Vain trollit ja hullut jäävät melskaamaan keskenään. Joko "Hei, olen Mika, olen psykoosissa. Tässä blogini", ja vastaamaan rientää trolli: "Sunlaises pullamössö ei edes tiedä mistään mitään". Ketä enää jaksaa kiinnostaa?
Porukka vain jättää netin. Liian hapokasta. Sananvapaus kohtaa siihen, että foorumit muuttuvat hullujenhuoneiksi. Että tämä kehitys voitaisiin kääntää, olisi pakko alkaa moderoida foorumeita laadullisella kriteerillä, ei sen pohjalta, rikkooko joku sääntöjä. Isi, mitä on laatu? Joo-o.
Olen liian herkkä ihmiseksi. Mutsikin aina huusi: "Ei saa olla noin herkkä!". No can do, baby. Jos on jotain, niin sen kieltäminen on aika yhtä tyhjän kanssa. Faijakin valitti usein: "Sä olet liian ankara itsellesi!". On siinäkin valituksenaihe, jumalauta. Oikea esikuva kansankynttilä moraalinvartija vanhempi. Summerhill-generation. Ei saa olla liian ankara itselleen, siinä on jotain häiriintynyttä. Jaa-a, tänään voisi juoda.
Hyvää joulua.
Boheemi
Vahvasti panostava jäsen

Re: Seitsemän päivää selvinpäin

ViestiKirjoittaja Ketostix » 18.12.2012 09:21:45

^ Hyvää joulua, Boheemi! :) Mielenkiintoinen ja varmaan monen muunkin ajatukset sanoiksi pukeva kannanotto internetin ihmeellisestä virtuaalimaailmasta.
Eihän kuvaamasi ilmiö uusi ole, vaan se on ollut internetissä varmaan niin kauan kuin netti on ns. tavallisen kansalaisen käytettävissä ollut.
Eikä anonyymiyden väheneminen ja netin käyttäjien kasvanut identifioituvuus ole suinkaan kohottanut tasoa, vaan sosiaalisessa mediassa kuten Naamakirjassa ihmiset laukovat nyt omalla nimellään ja naamakuvallaan samanlaisia ajatuspieruja kuin ennen anonyyminä Suomi24:n ja Jippiin "keskusteluissa".
OI, minä muistan viellä Jippiin foorumin; tuon virtuaalisen teinihelvetin! :D

"Yritätkö sinä väittää minulle, että kukaan aikuinen ihminen tahallaan puhuisi järjettömiä internetissä? Höpöhöpö!" -Rauno Repomies

Minusta metkaa ja jännää ja aika ihastuttavaakin on muuten, kuinka laadukas ja järkevä kuitenkin tämä Päihdelinkin foorumi on nykyisellään! Varsinkin kun ottaa huomioon että foorumin kirjoittajakunta koostuu päihteidenkäyttäjistä ja päihdeongelmaisista; entisistä ja nykyisistäkin!
Jollain ns. "normaalien ihmisten" (tai sellaisena itseään pitävien) messulaudoilla meininki on usein paljon typerämpää ja tympivämpää.

Mutta se minuakin on ihmetyttänyt miten juurikin tämä Vähentäjien puoli on hiljentynyt tyystin! Eiks jengi enää vähennä? Tuolla Lopettajien puolella kun meno on varsin vilkasta koko ajan, ja uusia kirjottajiakin tulee lähes päivittäin.

Mutta: meinasit Boheemi sitten perseet ottaa olalle, joten toivotan hyviä kännejä ja kevyitä krapuloita ja hauskaa joulunaikaa! Ja varo liikoja kommelluksia, kuten kinkun unohtamista uuniin.

Minä en aio kännätä, koska olen tällainen jeesustelija-hihhuli-tiukkapipo raitistelija. Känni yksillä, joulu kaikilla! : )
Mun ÄO ei oo kymmenen, vaan kaksonen! : )
Ketostix
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Boheemi » 18.12.2012 14:38:47

Kiitos. En sillä sano tuosta uskovaisuudesta, ettäkö tuomitsisin. Jos siitä on apua, niin siitä vaan. Mikä Suomesta puuttuu on sellainen luonnollinen suhtautuminen kristinuskoon. Joko ollaan raivoateisteja, tai sitten hurahtaneita. Traditio sellaiseen rentoon suhtautumiseen puuttuu. Ehkä se on luterilaisuutta. Katollisissa maissa suhtaudutaan hyvinkin rennosti uskontoon. Aina voi käydä ripillä, ja taas mennään :) Ottakee Olvia.
Tämä vanheneminen on paskaa. Polvessa alkava nivelrikko, hampaat paskana. Nytkin on hampaanpoiston jälkeen lämpöä ja kunto huono kolmatta viikkoa. Eivät anna antibiootteja enää automaattisesti. Viiden vuoden jälkeen pyörätuolissa, tai sitten tekonivelet. Rock on. Eturauhanen alkaa prakata, kusta saa sorsaan kolme kertaa yössä. Kyllä on hienoa olla nelikymppinen. Silti vielä hiukan lapsenomainen, lapsenkasvoinenkin ehkä. Röökipummit kauppojen edustalla huutaa: "Hei jäbä!". Jäbä. Anteeksi herra, voisin olla isoisä ja sinun isäsi. Silti sitä on vaan yhä jäbä. Vähän niin kuin huutelisi 50vee naisille: "hei gimma! heitä rööki!". Huudellaanko naisille niin?
Vitun pummit. Luulevat että mulla on joku vertaitkevä Jeesuksen sielu, ja juoksevat perään kaukaa, niin varmoina, ah niin varmoina. Ei tipu fisuja, olet idiootti, erehdyit, teit väärän arvion, ihmistuntemuksesi on nolla.
No niin. Ehkä tämä viini vähän putsais pöpöjä verestä. Me X-sukupolviset ollaan vähän eksentrisiä. Ensin 20 vuotta Lenin-setää, sitten 10 vuotta lamaa, ja nyt 10 vuotta lamaa kai edessä. Rock on. Nuoret polvet kaikessa liberaaliudessaan eivät ole summerhillejä, niillä on kova tarve olla kunnollisia, sillai amerikan tyyliin. Kaikkea hyvää kaikille.
Boheemi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ketostix » 18.12.2012 18:48:28

Eiks Suomessa oo kuitenkin aika paljon ns. tapa-kristittyjä, jotka on raivoateistin ja uskovaisen väliltä. Sellasiii nääs joiden mielestä joulukirkossa on ihku fiilis ja jotka ei nuorenakaan eroo kirkosta koska ne haluaa kirkkohäät.

Mä oon itte oikeesti vähän sellasta välimaastoo. En oo ateisti mutten kuulu mihinkään uskontokuntaankaan. Olen vapaa ajattelija, en vapaa-ajattelija. Uskonnonvapaus ja uskonnottomuuden vapaus on minusta tärkeää.

Katolisuus näyttää kuitenkin ev.lut. -taustasta lähtösin olevalle jotenkin pinnalliselta. Ainakin jossain Intiassa Goalla ku on, niin on kaikenlaista uskonnollista rihkamaa, hörhelöä ja tyyliin pimeässä loistavia muovi-Jeesuksia putiikit tulvillaan. Ei se minua häiritse eikä ärsytä mitenkään siellä, vaan se on jopa jotenkin... söpöä. : )
Vähän niiku Kaakkois-Aasian buddhalaisuuskin, jossa näyttää myös olevan kaikenlaista kuvien kumartelua ja patsaiden palvomista.

Vai on hampaat risana? Alkohooli kyllä tekee pahaa jälkeä purukalustolle, mutta minulla loppu reikiintyminen ja hammaskivi siihen paikkaan kun lopetin röökinpolton ja vähensin juopottelua radikaalisti.
Nyt kehtaa jo hymyilläkin ihan leveesti jopa valokuvissa. Tolleen -> :mrgreen:

Jos terveydentila tuntuu huonolta, niin eikö kannattas kokeeksi olla vähän pidempi aika kuivilla ja kattoo mihin suuntaan se yleistila siitä muuttuu vai muuttuuko mihinkään. Viikon sijasta vaikka kuukausi. Tipaton tammikuu, hahaa! Kuulostasko kauheelta? :D

No, kippis kuitenkin ja mukavaa tiistai-ehtoota. Hyvää hyvää kaikille vaan <3
Ketostix
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Boheemi » 19.12.2012 13:39:28

Itse olen agnostikko. En kykene kertomaan kenellekään onko Jumala olemassa vaiko ei, koska en itse tiedä onko se olemassa vaiko ei. Voi olla tai olla olematta.
No joo, terveys, terveys. Kaikkihan me täällä itsemurhaa tehdään, tyylin saa valita itse. Runnooko itsensä rakkaudella, vihalla, viinalla vaiko millä, lopputulos on sama, Mononen kiittää :)
Törmään nykyisin omituiseen ilmiöön. Olin äsken reilun viikon juomatta. Eilen join pullon punkkua.
Tänään oloni on PAREMPI, kuin viikon raittiuden aikana. Nukuin paremmin (yleensä huonosti), en kuorsannut (yleensä kuorsaan), henkikin kulkee paremmin ja kaikin puolin terveempi olo nykyään aina dagen after.
Mistä tämä kertoo? Riippuvuuteni on ilmeisesti jo sillä tasolla, että viikonkin raittiuden jälkeen elimistöni huudahtaa KIITOS :mrgreen: , aina kun tarjoan sille hiukan käynyttä rypälemehua.
Huudahtaa "kiitos" siis fyysisesti, en nyt puhu siitä humalan henkisestä euforiasta. Kroppani ilmeisesti toimii nykyään fyysisesti paremmin saatuaan alkoholia. Vaikutus kestää 1-2 vuorokautta. Sitten alkaa taas pikku hiljaa tulla nuutunut olo, alan lakastua kuin kukka. Siis täysin päinvastainen reaktio, kuin monilla yleensä. Nykyään juon melkein enemmän sen takia, että seuraavana päivänä on parempi olo, juon punaviiniä.
Riippuvuuteni on ilmeisesti nykyään enemmän fyysistä, kuin henkistä. Solut ovat tottuneet.
En ole koskaan juonut hirveän suuria määriä, aivan rajuimmillaan viikkoannosmääräni oli 28 annosta vuosi sitten, mutta olen juonut aika kauan, kohta 20 vuotta. 20 vuotta sellaista 10-15 annoksen viikkotahtia.
Boheemi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Boheemi » 24.12.2012 08:10:29

Taas vähän turisen, niin palsta virkistyy lisää.
Joulupyhiksi 1,5 litraa punkkua, ja 1,5 litraa A-olutta. Kauhea doku?
Oluista litra jo juotu. Kohta vois avata ton Topi Sorsakosken tempranillon, sain lahjaksi.
En kyllä noin yleisesti ottaen pidä yhtään tempranilloista. Tempranillo on nyt hirveässä muodissa, siitä on tullut joku ihmeen pakkomielle. Yö-viini, Pobeda-viini, Nightwish-viini ja tämä Sorsakoski Hurmio-viini.
Kaikki samaa tempranilloa. Tempranillo on sellainen metallisenmakuinen, äkäinen, korkea alkoholiprosentti.
En pidä yli 13% viineistä. Ennen viinit olivat 12%, kunnes viime aikoina niiden alkoholiprosenttia on alettu osittain keinotekoisesti väkisin kasvattaa. Aivan väärä kehityksen suunta.
Johanna Kurkelan Marmoritaivas on hieno biisi. Johanna on jännä nainen. Täytyy sanoa että löysi vakka todellakin kantensa kun meni Holopaisen kanssa yhteen. Vaikka voi tulla ongelmiakin, kun satun tuntemaan tuon karjalaisen mentaliteetin aika hyvin, ja se on kyllä pohjimmiltaan aika kaukana oululaisesta.
Viimeksi muokannut Boheemi päivämäärä 24.12.2012 12:03:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Boheemi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ketostix » 24.12.2012 08:37:28

Hyvää joulua Boheemi. :)

Minä en koskaan ollut oikein viinin ystävä, vaan enemmänkin keppanan, lonkun ja sidukan ystävä. Ja satunnaisesti joidenkin väkevien karkkiviinojen kuten Salmari, Fisu ja liköörit. *herkkuperse*

Mutta Nightwish -viiniähän voisi juoda just jouluna, samalla kun kuuntelee yhtyeen jylhää tulkintaa biisistä "Walking in the air".

Joulu kaikilla, juotavat vaan erilaiset, eli minulla on tyystin alkoholittomat ja siihen on kovin tyytyväinen.
Olen nimittäin parhaillaan töissä, kuten olen huomennakin ja vielä tapaninakin. :D

Kulkusten kilinää ja tuokoon pukki paljon lahjoja ja muistakaamme myös pientä Jeesus lasta ym. ym.
Ketostix
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Boheemi » 24.12.2012 12:09:33

Kiitos.
Täytyy sen verran vetää takaisin, että tämä Sorsakosken Hurmio-viini on kyllä erinomaista. Laatua. Ne Yö ja Popeda-viinit olivat aika heikko esitys, mutta tämä on hyvä. Näköjään tempranillonkin saa toimimaan. Seuraavaksi teen ison lihapiirakan, jonka täytän poronlihalla. Ei mennä täällä ihan perinteisellä tyylillä :) Tämä savustettu poronliha on niin hyvää että taju lähtee. Valitettavasti 80 euron kilohinta "hiukan" rajoitti ostettua määrää, mutta parempi vähän kuin ei mitään.
Poroa, Aura Goldia ja Hurmio-viiniä.
Hyvää joulua kaikille säädyille.
Boheemi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Boheemi » 1.1.2013 10:09:30

Tipaton aloitettu 28.päivä. Hyvin menee toistaiseksi. Mun olis nyt hyvä lopettaa, tai ainakin pitää pitkä tauko. Mahan seutuville on alkanut sattua vähän juodessa. Joku siellä selvästi ilmoittaa, että nyt stop. Joulun jälkeen paskalla käyminen sattui sinne mahanseutuun, se puristaminen. Kyllä tää alkaa olla nyt tässä. Tahdonvoimani tiedän vahvaksi, olen ollut kuivilla vahvemmasta aineesta kohta viisi vuotta, ei mitään ongelmaa. Enemmän se ongelma on aina filosofinen. Kun en ole mikään totalitarismiin tai hurahtamiseen kallellaan oleva tyyppi, vaan pyrin suosimaan kaikessa aina kohtuutta. Noin yleisesti kohtuus on mielestäni yks parhaista elämän ohjenuorista. Toisten juomisen, kamankäytön tai polttamisen moralisointi ei kiinnosta minua pätkääkään. Minua ei haittaa olla huoneessa jossa poltetaan, vaikka itse en ole koskaan polttanut röökiä. Alkoholi tosin taitaa olla fyysisesti aika armoton tietyn ajan jälkeen. Kun ei juo, niin on hyvä olo fyysisesti. Ainoa miinus on ehkä, että nukkuminen muuttuu sellaiseksi kevyemmäksi, kun ei juo. Kännissä on niin mukava aina rojahtaa sängyn pohjalle. Yksi juttu on sekin, että elämässäni ei ole yhtään toista ihmistä. Ei vaimoa, tyttöystävää, lapsia, koiraa tai vanhempia.
Vain minä. Täysin yksin. Tällaisessa tilanteessa motivaation on lähdettävä hieman toiselta pohjalta. Ketään muuta ihmistä tässä maailmassa ei kiinnosta pätkääkään, juonko minä itseni hautaan vaiko en. En voi ripustautua sosiaalisiin perusteluihin. En ole edes tyyppiä, joka mokailee kännissä, muutun vain mukavammaksi.
Oikeastaan mitään muita, kuin terveydellisiä perusteita on vaikea löytää. Nyt mä aloin taas kelaamaan :) Stop!
Uudenvuodenlupaus: Älä ajattele.
Boheemi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Dave » 1.1.2013 12:24:56

Boheemi kirjoitti:. Yksi juttu on sekin, että elämässäni ei ole yhtään toista ihmistä. Ei vaimoa, tyttöystävää, lapsia, koiraa tai vanhempia.
Vain minä. Täysin yksin. Tällaisessa tilanteessa motivaation on lähdettävä hieman toiselta pohjalta. Ketään muuta ihmistä tässä maailmassa ei kiinnosta pätkääkään, juonko minä itseni hautaan vaiko en. En voi ripustautua sosiaalisiin perusteluihin. En ole edes tyyppiä, joka mokailee kännissä, muutun vain mukavammaksi.
Oikeastaan mitään muita, kuin terveydellisiä perusteita on vaikea löytää. Nyt mä aloin taas kelaamaan :) Stop!
Uudenvuodenlupaus: Älä ajattele.

Tuo on mielestäni perin surullinen tilanne. Sosiaalinen ihminen kuin minä en kestäisi lainkaan.

Mikä on syy, etkö halua vai mikä ?

Minkälaisia elämäntavoitteita sinulla ylipäätään on ?
Dave
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Boheemi » 1.1.2013 14:12:39

Oikein tyylikästä, herra narsisti, tap tap. Shakki ja matti.
Nyt jos sinua haukkuu mulkuksi, miltä sinä vaikutat, niin viittaat siihen että minä olen yksin, et sinä.
Joskus ihan miettii, että missä teitä hirviöitä koulutetaan. Sen koulun täytyy olla kova.
Sinä olet taas yksi syy lisää olla yksin.
Siis sinä olet se syy. En minä.
Tavoitteesi numero kaksi. Kehu itseäsi ja runttaa muut.
Teitä alkaa ihan oikeasti melkein ihailla.
Vitun vamppyyri.
Seuraavaksi joku verenimijäkaverisi tulee tänne komppaamaan, että kyllä minä nyt käsitin Daven ihan väärin, niin kiva ja pidetty ollut aina. Sinä vedät verta puoleesi, hiilihanko.
Nyt jos haluat edistää raittiuden asiaa ja ihmisyyden rappiota, niin pysyt helvetin kaukana tästä ketjusta, pentu.
Seuraava epätoivottu vastauksesi tulee todistamaan koko maailmalle suoniesi mustan sisällön.
Et saa vertani, runkkari. Kuolet siihen hitaasti.
Pitäkää hauskaa.
Boheemi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Fernetti » 1.1.2013 16:39:54

:lol:

Aina jonkun lopettajan täytyy tulla säälimään meitä. Ja "herättelemään", koska vähentäjät ovat ihan psykoosissa eivätkä tajua tilaansa. Sääli on sairautta, sanotaan. Vaikka en uskokaan edes mielisairauksien olemassaoloon, välillä tulee mieleen kysymys, josko nämä säälijät potevat kenties jonkinlaista mielenterveyshäirää. Ei voi olla henkisestitasapainoistatouhua että on pakko pitää elämässään heitä, joita voi pitää "surullisina tapauksina". Jotta itse kokisi olevansa edes vähän parempi, vähän terveempi, vähän voimakkaampi, ja kaikkia muita itsekorostusmääreitä.

Että hei onksulla edes mitään suunnitelmia, tai omaa elämää hei? Oma elämäni ei ole koskaan ollut niin tylsää että sitä pitäisi kuluttaa muiden säälimiseen kun ei muutakaan tekemistä sinne raittiiseen elämään löydy.

Sääliminen on hirveän säälittävää touhua.

Minkähänlaisia elämäntavoitteita Davella ylipäätään on?

Tsemit Boheemille.
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen?
Fernetti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Dave » 1.1.2013 16:58:00

No tukitkaa kuinka tulkitsette. Empatiasta minun kohdallani oli kyse.
Kyllä minulla on ihan selvät elämäntavoitteet ja yksi niistä on auttaa ja tukea ihmisiä ja sitä olen tehnytkin vaikkei tässä nyt siitä varsinaisesti kyse ollut, kunhan vaan hätkähdin, että joku on niin yksin.

Pelottavaa kaunaa ja katkeruutta vaan tuntuu tulevan vastaan.
Dave
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja BlueTrane » 2.1.2013 21:47:56

Boheemi kirjoitti:Oikein tyylikästä, herra narsisti, tap tap. Shakki ja matti.
Nyt jos sinua haukkuu mulkuksi, miltä sinä vaikutat, niin viittaat siihen että minä olen yksin, et sinä.
Joskus ihan miettii, että missä teitä hirviöitä koulutetaan. Sen koulun täytyy olla kova.
Sinä olet taas yksi syy lisää olla yksin.
Siis sinä olet se syy. En minä.
Tavoitteesi numero kaksi. Kehu itseäsi ja runttaa muut.
Teitä alkaa ihan oikeasti melkein ihailla.
Vitun vamppyyri.
Seuraavaksi joku verenimijäkaverisi tulee tänne komppaamaan, että kyllä minä nyt käsitin Daven ihan väärin, niin kiva ja pidetty ollut aina. Sinä vedät verta puoleesi, hiilihanko.
Nyt jos haluat edistää raittiuden asiaa ja ihmisyyden rappiota, niin pysyt helvetin kaukana tästä ketjusta, pentu.
Seuraava epätoivottu vastauksesi tulee todistamaan koko maailmalle suoniesi mustan sisällön.
Et saa vertani, runkkari. Kuolet siihen hitaasti.
Pitäkää hauskaa.

Mitä ihmettä?
BlueTrane
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ketostix » 3.1.2013 05:51:36

Repäisevää aloittaa uusi vuosi kunnon itkupotkuraivarilla, ja kutsua muita runkkariksi, vampyyriksi, narsistiksi ja mulkuksi.
Varmasti foorumin säännötkin sen verran joustaa, vaikka sääntöjen mukaan
Kiellettyä on
* Nimittely, haukkuminen ja uhkailu. Rotuun, sukupuoleen, uskontoon ja seksuaaliseen suuntautumiseen liittyvä loukkaava kommentointi.
*Asiattomat viestit ja alatyyli. Voit arvostella viestin sisältämiä asioita mutta vältä arvostelemasta kenenkään persoonaa.

Fernetti kirjoitti:Vaikka en uskokaan edes mielisairauksien olemassaoloon,

Ihanko tosiaan esim. skitsofreniaa ei ole olemassakaan :?:
Ketostix
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Me Vähentäjät