Iskar,

Haluatko etsiä keinoja vähentää alkoholin kulutusta? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta niille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Etsitään yhdessä uutta vaihdetta. Kaveria ei jätetä!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Iskar,

ViestiKirjoittaja julia » 31.10.2006 23:36:25

missä olet? Onko kaikki hyvin? On ikävä sinun aitoa ymmärtämistäsi ja vilpitöntä hyväntahtoisuuttasi! Se on niin harvinaista :(

Uskaltaudu kirjoittamaan tänne, vaikka olisi jotain tapahtunut, jooko? Kaikki täällä eivät jaksa toisten soutamista ja huopaamista, mutta on täällä niitäkin, jotka ovat vielä yhtä heikoilla, ja myös niitä, jotka ovat ilmeisesti jo niin vahvoilla, että jaksavat taas sitä sietää..

Tietenkin toivon, että olet ollut jostain mukavasta syystä niin kiireinen, ettet ole ehtinyt kirjoittaa tänne :)
Parempi yksi toteutus kuin tuhat haavetta.
julia
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja sigrid » 1.11.2006 11:16:48

Iskaria kaivataan.
Älä vähättele itseäsi, maailma pitää siitä kyllä huolen. Frank McCourt
sigrid
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nalsu » 1.11.2006 12:56:10

Minäkin kaipaan!
Terv. Nalsu
Nalsu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tuhnus » 1.11.2006 14:07:29

Liityn joukkoon. IIIIIsssskkkaaaar!!!! Huhuu!
Loppuelämäni alkaa tänään....
tuhnus
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja abusus alcoholicus » 1.11.2006 16:03:32

Ikävä.
abusus alcoholicus
Vahvasti panostava jäsen

ALUSTA UUDELLEEN !!!

ViestiKirjoittaja iskar » 1.11.2006 18:44:32

----
En kyllä perjantaina korkannut, ennenkuin suljin koneen - toisin kuin E.L. arveli;
kännissä en tänne koskaan ole kirjoitellut - ja vain ensi kerran "tutinoissani", samana päivänä, kuin liityin...
Viimeksi muokannut iskar päivämäärä 2.11.2006 00:41:22, muokattu yhteensä 2 kertaa
iskar
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja iskar » 1.11.2006 20:11:47

---
Viimeksi muokannut iskar päivämäärä 2.11.2006 00:39:23, muokattu yhteensä 1 kerran
iskar
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja abusus alcoholicus » 1.11.2006 21:10:12

Iskar, sinua tarvitaan. Älä vähättele itseäsi. Kukaan ei ole täydellinen. Olen saanut Sinulta paljon.
abusus alcoholicus
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nalsu » 1.11.2006 21:17:12

Iskar, Sinä tulit takaisin eli et ole antanut periksi, hyvä ja tsemppiä toiselta retkahtelijalta ( ei siis just nyt, vaan kuinka mahdottoman monta kertaa kaikkiaan!)
Terv. Nalsu
Nalsu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Enrico Libido » 1.11.2006 22:05:44

"iskar Lähetetty: 1.11.2006 18:44:32 Viestin aihe: ALUSTA UUDELLEEN !!!

--------------------------------------------------------------------------------

Älä Sinä Abusus Alcoholicus katoa!!!

Hävettää! Olin perjantaina jo hakenut sexpackin, kun vielä kirjoitin kommentoiden Kalevin ja Prossan tekstejä.

Ja oikein Juudas: "Ei keikuta ei!", vastasin Sigridille, vaikka hyvin tiesin, että haluan taas kerran "kokeilla!"

No, se loppui siihen - ja oli muuten lauantaina vähän fyysistäkin krapulaa! Eli pilasin taas hyvän alun ihan turhaan. Sunnuntaista lähtien olen nyt taas sitten syönyt antabusta ja kärvistellyt - ja hoen itselleni koko ajan, että antabus ei mulle sovi, muttakun en
tippaakaan taas luota itseeni. Eli se HALU raitistua katosi taas johonkin. En ymmärrä, miten mä olisin kelvollinen tänne kirjoittamaan...

Kaikki olen kyllä lukenut! Mm. minä kompaan Kalevia hänen näkemyksissään Tuhnuksen koira/Sigridin mies asiassa. En oikeastaan Vaeltajaa tunne ollenkaan; hän ei juuri puhu itsestään mitään, eikä omista kokemuksistaan, vaan ikäänkuin "opettaa" tai ainakin kyselee, niinkuin opettaja. Sorry Vaeltaja, en vaan saa käsitystä Sinun omasta persoonastasi!
Paarman kera olen useimmiten samaa mieltä, vaikken pysty lähellekään...

Ja te TYTÖT! Mullapa ei ole ollut ikävä, kun olen koko ajan "elänyt" kanssanne - anteeksi. Olen vaan ottanut vastaan, enkä mitään antanut.

Mun on vaan niin vaikea hyväksyä itseäni..."

????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(meni vähän lainaus pieleen) :oops:

Minäkin liityn joukkoon.

Voi voi ja oikein ISO hali.

Mutta siinähän se tuli koko komeudessaan. Koko totuus. Kaikissa muodoissaan. Kusetus. Itsepetos ja morkkis. Pistetään päälle itsesääliä ja sen ymmärrystä ja hoplaa; koko keitto on ihan valmis taas sekoitettavaksi eli putkeksi.

Valitettavan tuttua itsellenikin. Ja täyttä paskapuhetta. Kovin koskettavaa kyllä mutta silti täyttä pilipaliselittelyä.

Tee nyt jo se Päätös. Juo tai ole juomatta. Jos teet päätöksen juoda et tarvitse siihen apua. Ainoastaan rahaa. Mutta jos teet päätöksen olla juomatta tarvitset siihen apua. Yksin ja omin nokkineen se on vaikeaa. Netistä tuskin saat siihen riittävästi apua. Tukea avun lisäksi kyllä. Mutta tuolla lailla rimpuileminen on aivan ajan haaskausta. Ja terveyden. Ja lukijoiden ajan myös.
Maailma on sinä päivänä valmis kun, kaikki ovat samaa mieltä. Kun maailma tulee valmiiksi kaikki ovat samaa mieltä myös, siitä että, maailman voi lopettaa. Joten olkaamme vielä edes hetken erimieltä.
Enrico Libido
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja iskar » 1.11.2006 22:22:03

---
Viimeksi muokannut iskar päivämäärä 2.11.2006 00:34:44, muokattu yhteensä 1 kerran
iskar
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Enrico Libido » 1.11.2006 22:40:02

iskar kirjoitti:Kiitoksia E.L.

Olen ymmärtänyt väärin. Luulin, että tämä on A-klinikan ketju, jossa pyritään vähentämään alkoholinkäyttöä. En tiennyt, että täällä on kovempi kuri, kuin AA:n kolmannessa perinteessä.

Olisiko Sinun itsesi parempi, itsesi vuoksi, olla täältä pois, kun Sinua niin kauheasti muiden tekemiset tai tekemättä jättämiset tuohduttaa.

Miten on oman toipumisesi laita - juomattomuuden lisäksi :?:

Ethän sinä edes yritä. Edes vähentää. Kumpikin on ihan yhtä vaikeaa kun ollaan siinä pisteessä missä me kummatkin ollaan tai ollaan oltu. Sinun vaiheessasi jossa vähentäminen on noin tuskallista on rehellisesti sanottuna täysin mahdotonta edes tietää mitä se toipuminen on. Olet koukussa ja sillä siisti. Siinä vaiheessa ei todellakaan voi tietää mitä on toipuminen. Ei millään pahalla. Siinä kohtaa olet yhtä huono arvioimaan toista ihmistä joka istuu ratista linnasta kun teet sitä itsekin koko ajan vapaana. Kommentoit kännissä muitten kirjoituksia ja komppaat ja kerrot siitä. Se on kusetusta. Tajuatko?

Ei ole kyse mistään AA:sta tai A-Klinikasta vaan siitä mitä sinä teet. Olenko vedonnut AA:han tai A-Klinikkaan? Sinä vedit ne esiin. Miksi ihmeessä? Siksikö että tunnet olevasi ahdistettu nurkkaan siitä mitä olet itse kertonut. Vai siksikö että nyt tapahtuu juuri se pahin mitä voi tapahtua? Joku kertoo sen mitä tautia sairastat? Eli totuus sattuu. Se sattuu ja sitä on monesti pirullisen vaikea myöntää. Se on helppo sanoa jossain AA-palaverissa. " Olen Iskar; alkoholisti." Mutta sen oikea sisäistäminen on se vaikea paikka ja vielä vaikeampi on sen mukaan toimiminen.

Sen ku ntajuat ja sisäistät ja etenkinmyönnät , tulet ajan mittaan tietämään senkin mitä toipuminen tarkoittaa. Ihan ensimmäiseksi Sinun pitää olla rehellinen. Itsellesi ja kaikille muille sen jälkeen. Muuten siitä ei tule mitään. Sitä tarkoittaa se AA:n ensimmäinen askel.

Se ei tarkoita sitä että kerrot jälkikäteeen kirjoittaneesi juttuja pikkukaljoissa. ja vinkua ymmärrystä.

Kokeile sitä AA:ssa tai A-Klinikalla. Saat ihan yhtä tylyn vastaanoton.

ja hieman itsesäni:
http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/p ... e&p=257373
Viimeksi muokannut Enrico Libido päivämäärä 1.11.2006 22:49:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Maailma on sinä päivänä valmis kun, kaikki ovat samaa mieltä. Kun maailma tulee valmiiksi kaikki ovat samaa mieltä myös, siitä että, maailman voi lopettaa. Joten olkaamme vielä edes hetken erimieltä.
Enrico Libido
Vahvasti panostava jäsen

...

ViestiKirjoittaja abusus alcoholicus » 1.11.2006 22:46:32

...
abusus alcoholicus
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja sigrid » 1.11.2006 23:37:44

Tämä plinkki tarvitsee myös ehdottoman ja tinkimättömän rehellisiä ihmisiä. Jos joku ei kestä Enrico Libidoa kuinka hän kestää tätä tylyä maailmaa?

Ei kai me olla täällä odottamassa "hyvää palvelua" kuin jotkut hotellin asiakkaat? Ja kun jonkun palvelu ei miellytä, pyydämme hotellin johtoa (ylläpitoa) erottamaan työntekijän!

Plinkki on Me Vähentäjät, mutta en usko yhdenkään päihdehuollon laitoksen olevan pahoillaan, jos joku ihan oikeasti haluaa lopettaa ja tekeekin sen.

Tai sitten koko päihdehuollon nimi on Iso Kusetus. Jotta heillä riittäisi töitä, täytyy asiakkaiden pysyä koukussa, jotta he tarvitsisivat apua. Uskotteko todella niin?

Jos minä jostakin olen kuolemanvakavissani , niin se on alkoholismini. En leiki sen kanssa pätkääkään.

Mutta en myöskään yritä raitistaa muita. Se kun ei ole minun päätettävissäni. Jokainen tekee sen itse. Jos on tarvetta. Jos on rehellinen.

Muuten olen kyllä ihan suvaitsevainen ihminen,mutta en itselleni enkä tämän sairauden suhteen.
Älä vähättele itseäsi, maailma pitää siitä kyllä huolen. Frank McCourt
sigrid
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nalsu » 2.11.2006 00:31:04

Kuka kertoisi mikä on se oikea suhtautumistapa retkahtaneisiin? Luulisin, ettei siihen ole olemassa yhtä oikeaa ratkaisua. Jos ymmärtää, niin antaa luvan uuteen retkahtamiseen, niinkö? Mutta jos ei ymmärrä, ottaako silloin vastuun siitä, että toinen lakkaa yrittämästä?

Totta kai on inhottavaa kuulla epämiellyttäviä totuuksia itsestään, vaikka periaatteessa olen sitä mieltä että on paras sanoa tarpeen tullen että tunkio löyhkää eikä tuoksu. Eikä niin kuin minulle kävi, kun asiaa ensimmäisen kerran sivuttiin (ja todella vain sivuttiin) työpaikallani; minua kehoitettiin sen kummemmitta huomautuksitta tai varoituksitta kiinnittämään huomiota poissaolojeni syihin. Tivatessani sain suomennoksen: ei ollut hyvä kun sairauslomalapussa syynä näkyi alkoholi, kun työnantaja ei silloin saa Kelalta päivärahoja korvaukseksi maksamastaan sairausloman palkasta! "Tyylikästä" vai?

Mutta toisaalta, jos minulla ei olisi ollut mahdollisuuksiini luottavia läheisiä, en varmasti olisi enää hengissä. Tietysti joku voi arvella, että päin vastoin yksin jätettynä ja potkut saaneena minulla olisi ollut mahdollisuus ryhtyä selättämään alkoholismiani jo vuosia sitten. Veikkaan kuitenkin hautaa.

Johtopäätöksenä tästä on, että en halua olla näissä asioissa kenenkään tuomari, vaan mielummin vaikka sitten vähän lepsu lekuri.
Terv. Nalsu
Nalsu
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Me Vähentäjät