Naltrokseenin (Revia) kanssa vähentäjät

Haluatko etsiä keinoja vähentää alkoholin kulutusta? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta niille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Etsitään yhdessä uutta vaihdetta. Kaveria ei jätetä!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Naltrokseenin (Revia) kanssa vähentäjät

ViestiKirjoittaja Jorma2Naama » 11.1.2008 18:25:36

Löytyykö kohtalotovereita? Olisi kiva jakaa kokemuksia kanssanne!
Jorma 2Naama - onko Jorma taas naamat?
Jorma2Naama
Miedosti panostava jäsen

Re: Naltrokseenin (Revia) kanssa vähentäjät

ViestiKirjoittaja repe123 » 11.1.2009 21:29:39

huomenna lähtee eka tabu.. hain kokeilumielessä tuon satsin.. kovasti kehuttu tuntuu olevan mutta omia kokemuksia ei vielä ole antaa..
repe123
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja sika » 14.1.2009 06:20:30

Jorma2Naama kirjoitti:Löytyykö kohtalotovereita? Olisi kiva jakaa kokemuksia kanssanne!

Tere se Revia on varmaan ihan hyvä lääke. Hesarissa vaan oli etusivun juttu siitä, että lääkärit eivät siitä paljon tiedä, eikä halutakkaan tietää, vallitsee jokin hoitonihilismi,lainaus H.S. Lääke on ei osata käyttää, eikä se ole edes kallis, rinnakkaislääke maksaa n. 40e, sitä ei aina ole, mutta kyllä se tilataan. Koetan saada sen koko jutun hesarista tänne. (H.S. 22.12.08) Tiedän pari kaveria jotka on eroon viinasta eroon sillä, toinen ei juo ollenkaan, toinen nappaa lääkkeen pahan paikan tullen ja juo parit paukut.
Itsellä on vähän huonoja kokemuksia juuri lääkäreiden takia. Ensimmäisen kerran otin sitä kun olin juonut puolikkaan kosun ja sain reseptin ja kysyin, että voiko sen ottaa kun on sellaisessa tilassa, vastaus oli, että voit ihan hyvin, mieliteko meni aika pian, sitten kaks päivää niin kipee kuin olla voi. Puhuin pojalle, hän sanoi, että kaikkia saatanoita sä uskot, että jatka vaan ja ota selvään päähän ja niinhän se oli. Söin noin kuukauden, enkä ottanut mitään, en kait uskaltanut ja vei se jonkun verran halujakin. Tuli pikkujoulut, kysyin taas lekurilta, että jos otan sen aamulla toimiiko se illalla, aamulla ei tee mieli illalla voi olla toinen juttu, mutta ajattelin, että jos tabu on jo syöty niin sillä selvä, vastaus oli että toimii. Vitut toiminut, siinä on puoliutumis aika kans, tottakai. Ymmärrän, että se kaikki on yksilöllistä, mutta kun taas kyselin, vastaus oli, että jatka kokeiluja, A-klinikan lekuri, että semmosia neuvoja. Seuraavaksi kokeilin taas ja join nopeasti n. 2/3 Champpionia ja oksennus, paha olo meni kyllä vartissa ohi, eikä mieli tehnyt yhtään enää, mutta mitä vittua täyty juoda puolessa tunnissa sellanen määrä. Meinaan kyllä jatkaa kokeiluja uskon, että jos juon hitaasti sitten kun mieli tekee niin menee halut ja ei tule sitä pahaa oloa, mene tiedä.
Helsingin päihdelääketieteen professori on sanonut, että se on hyvä lääke kunhan osaa käyttää, ei vielä kirvestä kaivoon.

Kirjoita ihmeessä kuinka sulle on käynyt, yritän laittaa seuraavan kokemusen tietoon kun se tapahtuu. Revialla oli viime alkuvuonna n. 300 käyttäjää, lääkelaitoksen mukaan, ettei niitä kokemuksia niin paljon ole. Pienistä ei lannistuta, tsemppiä.
t.Eero
sika
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Camo » 17.1.2009 20:32:19

Moi, tuosta taannoisesta Hesarin artikkelista innostuneena päätin kokeilla, viisi päivää nyt syöty ja aika paljon alkuun väsyttää. Eilen testasin juomista ja täytyy sanoa että tuntuu toimivan niinkuin luvataankin! Kiksit jäävät pois ja tahti hidastuu huomattavasti, oon tosi tyytyväinen. Mulla Naltrexone Vitaflo, [Poistettu hintatietoja -Päihdelinkin toimitus], ei korvausta. Käsitin tämän olevan halvin, vai mikä on tuo [Poistettu hintatietoja -Päihdelinkin toimitus] satsi?
Camo
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pen Dukka » 26.1.2009 14:36:14

Moi vaan! Nostan vähän tätäkin ketjua, kun kiinnostaa tuo otsikon mukainen asia. Sellainen kysymys yleensä Reviaa käyttäville, että onko joku hoitanut itseään pelkkää Reviaa käyttäen? Siis ettei käy jonkinlaisessa psykoterapiassa, jota yleisesti käytetään lääkehoidon lisäksi? Millaisia kokemuksia teillä on tästä, toimiiko siis? Ja laittakkeehan kokemuksia lissää tästä lääkistä :)

-PD-
Pen Dukka
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Annuli » 26.1.2009 16:21:24

Alkaako ko. lääkkeen vaikutus heti, vaiko vasta useamman käyttöpäivän jälkeen? Voiko lääkkeen ottaa vasta hiukan ennen alkon tuotteiden nauttimista?
Ja mikä ihme salaisuus tämän lääkkeen käyttöön liittyy? Edes hintaa ei päihdelinkissä saa näyttää. Onko suurikin riski, että juomisesta eroon/vähentämään haluava asiakas jopa raitistuu? Tai meneekin ihan yksityiselle lääkäriasemalle kertomaan avuntarpeesta ja halustaan kokeilla Reviaa tai vastaavaa lääkettä?
Lääkkeen hintatiedot ova ihan julkiseste näytöllä, kun "googlettelee" hiukan! :mrgreen:
Annuli
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Annuli » 26.1.2009 16:30:48

Sekä pienen että suuremman Revia-pakkauksen hinta löytyy oikein kätevästi Yliopiston Apteekin tiedostoista! Hyvä!
Annuli
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Leiditär » 27.1.2009 18:48:45

Tervehdys kaikille!

Sain a-klinikan lääkäriltä lausunnon Kelaa varten (lausunto kylläkin maksoi) ja Kelan myönteisellä päätöksellä saa kolmen kuukauden lääkkeet normaalikorvauksella. Hoitoon kuuluisi liittää terapiaa tms. käyntejä a-klinikalla.
Lääke on kallis, vaikka saa korvauksenkin eli siinä ehkä yksi syy käyttäjien vähyyteen.
Itselläni toimii niin, että otan lääkkeen pari tuntia ennen kuin on ajatuksena juoda. Tai vaikka töistä lähtiessä, jos kaljahammasta kolottaa. Minulla Naltreksoni toimii todella hyvin. Kun olen ottanut pillerin, niin on ihan turha juoda, ei mene päähän...tai ei siis tule yhtään nousuhumalan fiilistä.
En käytä lääkettä päivittäin, koska en juo päivittäin. Mutta erinomainen apu esim. työmatkoilla, kun on alkotarjoilua. Voin juoda sen vinkkulasillisen, jos haluan, mutta enempää en sitten juokaan, koska juomiseni on vain ja ainoastaan humalahakuista!
Olen siis tyytyväinen lääkkeeseen, toimii kohdallani. Toisaalta, jos ja kun tulee fiilis, että tänään juodaan, niin ei siinä silloin mitään lääkettä oteta! Mutta - olen sitä mieltä, että jokainen pullo, joka jää lääkkeen ansiosta juomatta, on hyvä juttu. Lienee myös psyykkistä vaikutusta eli kun otan lääkkeen, niin en myöskään juo. Tällä tavalla olen koittanut opetella olemaan juomatta tilanteissa, joissa aina ennen olen juonut.
Leiditär
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Bonfire » 27.1.2009 21:01:47

Kiitos kirjoituksestasi Leiditär. Mun ongelmat on varmaan paljolti samankaltaisia, kuin sulla ja olen miettinyt myöskin mennä lääkärille A:n kautta ja pyytää noita kokeiltaviksi. Luin jostain, että rinnakkaislääke olisi paljon edullisempi,
satuitko kysymään sitä lääkäriltä? Mä uskon, että jos elimistö sietää tuon aineen, niin se on todella hyvä apu, kunhan ottaa sen tosiaan heti, kun se helvetin himo alkaa riivata. Antabuksien jatkuva syönti tuntuisi ainakin minun kohdaltani järjettömältä, vaikka sitä sais KELA:n korvauksella halvemmalla. Joten miksi laskea hintaa apteekissa, kun ei sillä ole baarissakaan mitään väliä :?
Bonfire
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Leiditär » 30.1.2009 19:16:43

Heippa!

Revia-merkillä ei enää ole ko. tuotetta lainkaan myynnissä, ainoastaan Naltreksoni (joka oli aikaisemmin se vähän edullisempi tuote). Eli markkinoilla on vain yksi ainoa merkki.
Itselleni ei ole tullut mitään huonoa olo tms. lääkkeestä, mutta sitten en tiedä, jos kuitenkin juo ja on ottanut lääkkeen. Enkä tiedä, toimiiko tämä samalla tavalla (yhtä tehokkaasti) kaikilla. Nyt on takana melkein kaksi kokonaan alkotonta viikkoa ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Kahden viikon kuluttua on tilaisuus, jossa tulee varmasti olemaan suuri kiusaus juoda. Mutta katsotaan sitä sitten. Kunhan siihen asti olen juomatta, niin toivottavasti fiilis on jo niin hyvä, ettei tee edes mieli (ja joo - ottaa lähtiessä yhden Naltreksonin...)
Ja tottahan on myös se, että hinta/rahan meno on suhteellista. Jos haluan kaupasta siideriä, niin ostan kevyesti 4-6 tölkkiä tai Alkosta jotain. Eikä tunnu missään. Paitsi, että kassalla kauhistelee, kuinka kamalan paljon ruuan hinta on noussut! Nyt on kauppalasku ollut paljon pienempi...
Mukavaa viikonloppua!
Leiditär
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Veera » 22.5.2009 18:12:35

Löysin linkin,vaikka sen tekstit onkin Tammikuussa kirjotettuja.Yritin aloittaa keskustelun lääkehoidosta , mutta ei siihen tullut vastauksia.Itse aloitin revian maanantaina.Aamulla otin, ja työkaverin kanssa mentiin ottaa yhdet päivän päätteeksi.Join kaksi lonkeroa ja juodessani niitä tuntui ihan kummalliselta. Naamaa alkoi kuumottaa ja alkoi väsyttää ja olo oli kuin olis juonut montakin lonkeroa. Loppuiltana oli päänsärkyä ja pahoinvointia.Olen kuitenkin ottanut joka päivä yhden tbl:n.Enempää ei voi juoda kuin ne kaks.Olo on sitten sen mukainen.Tänään jätin ottamatta pillerin ja kokeilin miten se toimii kun on ollut vrk ottamatta lääkettä. Otin 2 lonkeroo ja tuli kamala olo.Ihan kuin olis taas juonut monta lonkeroa.Ihan höntti olo. ja paha olo sekä tuntui että naama olis ollut iahan puuduksissa. Humalainen olo ei ollut mutta muuten karsee. Mutta normaalisti olisin noiden kahden jälkeen ottanut vielä montakin lonkeroa, joten nyt kun paha olo meni pos ,olen tyytyväinen että päivän saldo on 2 lonkeroa ja nyt on hyvä ja selvä olo.Sitä ihmettelen kun täällä kirjotettiin että ottaavat lääkkeen ennen juomista ja ei tunnu missään. paitsi ettei tee mieli jatkaa juomista.Mulla on tullut paha olo joka kerralla noitten kahdenkin jälkeen. En kertakaikkiaan pystynyt juomaan enempää.Teen testiä, miten kauan lääkkeen vaikutus on elimistössä,vaikkei otakaan lääkettä.Sillä haluan joku kerta ottaa taas jonkin verran muitten mukana.
Ainoo mikä pelottaa on se, miten elimistö reagoi mokomaan lääkkeeseen. Maksa sanoo poks ja päässä humisee.Tämä lääke selvästi vaikuttaa keskushermostossa.
Olen itsenäinen vähentäjä, en käy terapioissa, vaikka ehkä tarvettakin oli. en ole löytänyt paikkaa,mihin mennä.
Tsemppiä kaikille!
Veera
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sofia33 » 25.5.2009 06:16:11

Mä nakkasin eilen ensimmäisen Revian huiviin ja odottelin oireita koko päivän...ei tullut mitään ja jopa nukuin viime yön ja ilman nukahtamistablettia. Ehkä hikoilutti enemmän, mutta se voi johtua perjantain ryyppäämisestä.
Sen hoksasin, että ruokahalua ei illalla ollut, hiukan etova olo...mutta tuopa ei haittaa, saa muutama kilo pois lähteäkin :)
Mutta seuraillaanpa tilannetta!
Sofia33
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Veera » 25.5.2009 08:06:13

Tarina jatkuu.Tein testin lääkkeen vaikutuksesta. Olin ottanut viimeisen lääkkeen torstai-aamuna. lääkkeen vaikutus oli vielä perjantaina. Lauantaina otin normaalisti kotona ja jatkoin mieheni kanssa kapakassa.Sitä en muista tuliko sitä hyvää oloa missään vaiheessa, mutta liikaa join. Olin sunnuntaina kipeä kuin mikä. Ajattelin olisko kuitenkin lääkkeellä vielä vaikutusta, kun krapula oli niin kova. Mulla lääkkeen vaikutus kesti pari päivää yhdellä pillerillä, ajattelin tänään puolittaa pillerin ja katsoa mikä vaikutus sillä puolikkaalla on minuun.Ajattelin että jos yhdellä pillerillä selviää muutaman päivän, miks ottaa joka päivä yhden. Kestääpä yks paketti pillereitä kauemmin.
Mutta yks asia on varma, aion kyllä jatkaa tavalla jos toisella. Juomiset jäi keskellä viikkoa huomattavasti vähemmälle kuin jos en olis ottanut lääkettä. Tavoite olis vielä vähentää viikonloppujuomista. Reviaa peliin myös silloinkin, ilmeisesti.
Veera
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Veera » 5.6.2009 15:05:35

Veera täällä taas. 3. viikko Reviaa. Pahaa oloa ei enää tule,mutta se taas tekee sen, että pystyn juomaan hiukan enemmän kuin ennen. Humalaan en tule, eli juomisesta ei ole mitään iloa, mutta kuitenkin otan. Onko järkee vai ei? Onneks juomamäärät ovat vähentyneet, mutta ottaa päähän tää, että on taas ongelma. Olisin halunnut sen kuvottavan ja pahan olon tunteen jatkuvan, joka stoppasi juomisen. Kuitenkin se on vielä olemassa, että tykkää juoda. Ei ne lääkkeetkään siihen auta, näköjään. Päässä se on tehtävä se ratkaisu, mutta ei kykene siihen, ei . P-a juttu. Olen pettynyt. Olen edelleenkin pulassa, enkä tiedä mitä tehdä.
jk. Aviomies on kuitenkin ollut tyytyväinen siihen, kun ei ole tarvinnut pelätä että olen humalassa kun hän tulee kotiin. Mulla meni loma, jonka aikana join ne muutamat, mutta en ollut humalassa. Nytkin olen ottanut muutamat, olen väsynyt, mutta mielestäni en ole humalassa. Silmät ja pää ovat ihan ok. Mutta harmittaa kun pystyn juomaan enemmän kuin viime viikolla.Se siitä.
Veera
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Leiditär » 6.6.2009 08:48:09

Moikka!

Jännästi vaihtelee tuo Naltreksonin vaikutus eri ihmisillä. Itselläni toimii edelleen hyvin. Pillerin vaikutus kestää monta tuntia, enkä edes viitti juoda mitään, kun tiedän, ettei mene päähän! Koska siis juon vain ja ainoastaan siksi, että se vinkku menee päähän, rentoutuu ja huolet unohtuu (hetkeksi).
Ainut pointti itselläni on siinä, että jos tiedän, että illalla on tarkoitus ottaa, niin en ota pilleriä...Mutta olen saanut niiden avulla vähennettyä juomista ja se on pääasia. Otan nykyisin pillerit mukaan töihin ja nakkaan suuhun vähän ennen töistä pois lähtöä. Eipä sitten tarvi kaupassa miettiä, ostaako siideriä.
Taka-alalla on koko ajan muhimassa ajatus kokonaan lopettamisesta (tai on se jo ollut monta vuotta). Kyllä ois ihanaa, kun ei tarttis ei kinata itsensä kanssa, että otanko tänään vai enkö ota. Mutta pelottaa se, kuinka kauan ja kuinka moneen tilanteeseen alkoholi on kuulunut aivan oleellisena osana. Miten niissä tilanteissa sitten pärjää?

Asian työstäminen siis jatkuu edelleen ja nyt on tarkoitus olla juomatta joitakin viikkoja (juhannus on turhan lähellä, enkä muista koska olisin viimeksi ollut jussin selvin päin :(
Leiditär
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Me Vähentäjät