Ad/Hd:n kanssa eläminen ja muista asioista höpöttely :D

Saunassa sana on vapaa kaikkeen päihteiden käyttöön liittyen. Lue kuitenkin Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Ad/Hd:n kanssa eläminen ja muista asioista höpöttely :D

ViestiKirjoittaja Gabriel » 5.12.2008 10:31:24

Terve vaan kaikille.
Onkin ensimmäinen kirjoitukseni tänne foorumille :arrow:
Eli eilen määrättiin Strattera 60Mg aamuisin Ad/hd:n hoitoon.
Ensimmäiset lääkkeet kyseiseen sairauden hoitoon, onkohan syynä tällä aloittaminen päihdehistoriassani?
Mulla diagnosoitu
vaikea masennus -aamuisin 300Mg Efexor, illalla mirtzazapiini 30Mg
Vaikea paniikkihäiriö -3Mg x Xanor depot
Tenox 20Mgx1
Historiani on noin 13v kannabiksen käyttöä, joka tällä hetkellä hyvin kontrollissa, muut kokeilu kaikki nuorena,
ei mitään i.v historiaa. Benstoja söin reilun puoleisesti, että meni listalla 240Mg Opamoxia plus sit kadulta ostamani, siis noin joku 400Mg/vrk ja tietenkin tasoittavat savut päälle. Bentsot sain vähennettyä itse, Xanor toiminut parhaiten, enkä lisää niitä halua. Olen näistä kertonut normaalisti kaikista kokeiluistani ja saanut mielestäni asiallisen vastaanoton viime vuosina.
Nykyään en viihdekäytö mitään, paitsi ganjaa 8)
Käynyt samalla ihmisellä jo 2 v terapiassa, sitoutunut apteekkisopimukseen yms..
Ihmettelen vain tota Stratteraa, noradrenaliiniinhän se vaikuttaa. Miksi "masennus" lääkeittä?
Tiedän sen että Concerta auttaisi parhaiten, mutta.....

Elämässä olen kiinni, talo, vaimo, poika, yritys (tosin sairaslomalla jo koko tää vuosi), mutta silti tuntuu että taas kokeillaan yhtä "uutta" lääkettä. Ota pilleri ja tule 1kk päästä kertomaan miten paljon tekee mieli vetää ranteet auki, joita kyseinen lääke paljon(kin) on aiheuttanut.
Se että nää tietenkin lähtee toimimaan jonkin ajan kuluttua, se vituttaa. JOS on lääkkeet joilla vastetta saavutetaan huomattavasti nopeammin niin miksi käyttää sit näitä.

Onko kokemuksia lääkkeestä, mitä mieltä?

Kiitos vain..
Viimeksi muokannut Gabriel päivämäärä 16.12.2008 08:53:56, muokattu yhteensä 7 kertaa
Tärkeintä ei ole musiikki, vaan rakkaus musiikkiin..
Gabriel
Vahvasti panostava jäsen

Re: Ad/Hd-Strattera, masennus, paniikkihäiriö, päihderiippuvuus!

ViestiKirjoittaja Gabriel » 5.12.2008 14:31:18

Kun tuoteselostuksessa lukee -Muiden lääkkeiden käyttö otsikon alla että:
"Jos käytät Stratteraa yhtä aikaa jonkun seuraavassa luetellun lääkkeen kanssa,
näiden samanaikainen käyttö voi aiheuttaa yhteisvaikutuksia elimistössäsi:
-Lääkkeet jotka vaikuttavat noradrenaliinin määrään,
esimerkiksi tietyt masennuslääkkeet kuten imipramiini, VENLAFAKSIINI :twisted: ja MIRTATSAPIINI :twisted:
Mitä helvettiä :!: Mä syön juuri iltaisin toista ja aamuisin toista ^ Perkele...
Saa nähdä mitkä olot lyö, nyt ainakin jo vaikea kirjoittaa ja keskittyä tähän kirjoitukseen enempää..
Gabriel
Vahvasti panostava jäsen

Re: Ad/Hd-Strattera+ masennuslääkkeet yhdessä??

ViestiKirjoittaja Gabriel » 6.12.2008 12:43:18

Eikö täällä ole kohtalotovereita?
VAi mikä lie :roll:
Gabriel
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Gabriel » 6.12.2008 13:03:02

Niin, se että kun menee no niitä masennuslääkkeitä, niin miksi lähteä kokeilee taas jotain samaa.
Kun vaihtoehtoina olisi kumminkin todella toimiviksi todetut lääkkeet!
Vieroituksista on kokemuksia ja kumminkin nää maselääk. on miedoimmasta päästä,
vaikka niilläkin huonon olon saa.
Toivotaan nyt sit et joku Addi ottaa kantaa, tai on kokemuksia.
Toi on kumminkin aika uusi ja vähän (vielä) käytetty lääke, käsittääkseni.
Gabriel
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 6.12.2008 13:10:24

Ei oo kohtalotovereita tos suhtees ainakaa viäl. Toi Strattera on kyl uusimpia ja ilm. aiheuttaa vähemmän sivu-oireit ku esim. Concerta mut on aika kallis. Mä pääsin piristä eroon ku mul epäiltii adhd:ta joku 5 kesää sit ja silloin oli hesas käynnis sellanen kokeilu et Concertal korvattii amfe. Lääkäri määräs sitä sen perusteel vaik en kuulunukaan viralliseen koe-ryhmään. Mul on siis hesalainen päihdelääkäri.

Mut mul vaihdettiin tuo Concerta joku puol vuotta sit Dexedrineen, mikä tuntuu et se ei tehois lainkaa, mut silti se oikeesti toimii. Huomasin heti et ku tuo Concerta aiheutti määrättyy aikaa illalla silmien särkemist ja tajutont väsymyst ja lisäks siit tuli jotenkii "zombie-olo", et tuo Dexe on parempi. Mul kokeiltii Concertaa kaikil määril siihen 54mg:iin saakka tai välil tahoin 36mg mut se ei riittän, 54mg oli liikaa; 3*18mg oli liian vähän jne. Toisaalt mä oon koht kolme vuotta ollu ilman katu-amfee lukuunottamatta et yhet vedot vedin joku puoltoist kk:tta sit et ei se lekuri ois mulle Dexeä määränkää jos pirin kans viäl leikkisin. Mul vaa tuli pariks kuukaudeks älyttömät amfe-veto-unet tuost lääkkeest mut nyt aivot on todennu sen lääkkeeks enkä enää pidä sitä ees amfena unissaankaa.

Oon kokeillu myös Efexoria, mut sain niin tajuttomat sivu-oireet, sähköiskuja, katse tuli "jäljessä", kaikki valot kävi silmii, oksetti jne jne. et lopetettii se puolentoist viikon jälkeen.

Mut sit ku meinaan alkaa lasta yrittää ni tuo Strattera täytyis vaihtaa. Pitää nyt eka päästä kuiville lääkkeist; on omat lääkkeet ja viäl tulee sorruttua teemuihin silloin tällöin. Ihan bubresta aion yrittää pysyä eros, vaik periaattees samaa tavaraa onkin, toimii vaa suht erilailla. Mut meijän kaupungis on todetusti hyvä päihdehuolto ja mun Concerta-kokeilujen aikanakin jouduin antaa testejä etten vetän amfea. Ja siitä sit vuoden päästä sain diagnoosin miekkaris et on adhd.

Ei must tuo paha oo et määrätää Stratteraa; oon kuullu et sekii ois hyvä lääke, kaikis kaupungeis ei saa MITÄÄN adhd-lääkityst jos on käyttäny kamaa. On tääl ollu topicceja siit et niit on vaikea saada jos on ollu amfen käyttäjä. Se on aika kunta-kohtasta et kuka saa sit mitäkii vai saako mitää...

Ja mul menee Dexedrinen kans Tramal, vaik se periaattees saattais aiheuttaa serotoniini-syndroomaa. Parhaiten noist saa tietoa kuitenkii adhd-aikuiset RY:n sivustolt, sinne vaa pitää rekkautuu. Siäl on vaa esimerkiks Dexest tolkutont ylistystä ja osalla on joku 40mg päivässä annos, ku mul menee 20mg ja siihen viäl jotkuu ritskut päälle et kukalie määrän. Mäkin joudun usein illal ottaa neljäsosa-dexen et maltan nukkua vaik on Halcion unilääkkeenä, mut ei se toimi jos ajatukset on jossaa muual. Kannattaa kyl sanoo sille lääkärille tuost et sul on kahta lääkettä joita ei sais tuon kans käyttää. Mut ei sitä tiedä onks tuo Strattera nyt parempi vai huonompi ku Concerta. Must Concerta teki must joka tapaukses tunne-vammasen zombien ja silti söin sitä muiden painostuksesta yli 4 vuotta :roll:

Ja jos käytät jotain ni Concerta ei sovi serotoniini-riskin takia aika monen lääkkeen kans (en jaksan lukee mitä käytät, sori), trambot, kaikki SSRI:t, MAO-estäjät ja osa jotaa välilt, kuten Tolvon, ayahuascha, periaattees nipsut voi olla kans sit oli jotaa muitakii viäl... Moni lääkäri ei uskalla määrätä jos viäl saattaa jotain käyttää...
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chronic » 6.12.2008 13:18:59

Gabriel kirjoitti:Eikö täällä ole kohtalotovereita?
VAi mikä lie :roll:

Olisin voinut olla sun kohtalotoveri, mutta en alistunut sellaiseen kuin sinä nyt...

Seuraavat diagnoosit olen itse vuosien varrella saanut:

-Vaikea asteinen masennustila(F32.3)
-Sosiaalisten tilanteiden pelko(F40.1)
-Useiden lääkeaineiden ja muiden psyykkisiin toimintoihin vaikuttavien aineiden käytön aiheuttama riippuvuusoireyhtymä(F19.2)
-AD/HD(F90.0)

Tuota AD/HD asiaa lähdettiin purkaan 2005 lopulla ja sain lähetteen neuropsykologin vastaanotolle. Siellä sitten sain ihan virallisen AD/HD diagnoosin ja lähetteen päihdepsykiatrian poliklinikalle, jossa arvioitiin päihteiden käyttöä ennen mahdollisen stimulantti lääkityksen(Concerta, Dexedrine..) aloittamista..

Okei... Päihdeongelma(alkoholi, kannabis, amfetamiini) tuli sitten esille kuten myös nuo muut ongelmat... Varsin pian tehtiin selväksi, että mitään Concertaa tai Dexedrinea en tule saamaan... Sen sijaan mulle kirjoitettiin Efexor ja aiemmin oli ollut Cipralex. Kummastakaan ei ollut mitään hyötyä. Myöskään mitään bentsodiatsepiineja tai muutakaan en saanut ahdistusoireisiini, koska mulla oli päihdeongelma ja tämän lääkärin mielestä tilanteeni vaati katkaisuhoitoa..

Kävinkin sitten lopulta 2006 syksyllä hoitosuunnittelu neuvottelussa päihdepsykiatrisella osastolla. Siellä sanottiin että muutaman vko:n katkaisujakson aikana aloitettaisiin Strattera, jonka tiesin kuuluvan SNRI-ryhmään ja tiesin varsin hyvin myös sen ettei SNRI auta sitten yhtään. Niinpä kysyin siinä neuvottelussa, että entä jos Strattera ei toimikaan. No paikan psykologi vastasi siihen sitten, että
"No sitten sinulla ei ole adhd:ta" Siinä vaiheessa alkoi keittämään... En todellakaan mennyt sinne katkaisuun, olin töissäkin ja elämä ihan hyvällä mallilla omasta mielestäni,oman asunnonkin olin noihin aikoihin saamassa...

No 2007 alkuvuodesta hakeuduin sitten yksityiselle psykiatrille ja selitin nämä samat asiat ja näytin diagnoosit. Heti ensimmäisen istunnon päätteeksi aloitettiin Concerta annoksella 36mg. Concertaa söin sitten annostuksella 36-108mg/pvä aina syksyyn 2008. Nyt syksyllä 2008 aloitettiin sitten Dexedrine annoksella 3-6x5mg/pvä. Dexedrine on auttanut mua parhaiten ja tuntuu, että mielenterveyteni palapelin palaset ovat vihdoin alkaneet loksahdella takaisin paikoilleen..

Tän mun kertomuksen pointtina oli lähinnä, että ei saa antaa periksi.. :!: Miksi Gabriel siedät tuollaista p*skaa, jos se kerran vain pahentaa asioitasi? Kannattaisiko harkita yksityiselle hakeutumista, jos kerran julkinen ei suostu kirjoittamaan lääkitystä, jolla oikeasti on kunnollista hoitovastetta?
Viimeksi muokannut Chronic päivämäärä 8.12.2008 20:49:14, muokattu yhteensä 2 kertaa
Every man dies, but not every man really lives.
Chronic
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 6.12.2008 13:25:27

Aa no nyt tuon viestin luin. Joo siis kyl tost Stratterast ku kävin lukees tuol ADHD aukuiset RY:n sivuil eilee, ni osa sano et siin menee 3vkoa ku alkaa ees toimii oikein, mut sama se on stimujen kans.. Mut mul siis jossaa vaihees tulee kans varmaa vaihto noihin jos lapsen haluun, toisaalt halusin vaihtaa MF:n pois just siks, et se aiheutti epämuodostumia ja jos ois jääny vahingos raskaaks, ni ei paljoa ois kiinnostan tehä aborttia ku kuitenkii sama mies ollu 4 ja puol vuotta ja ei käytä mitää.

Mut tuo on suht uus, ni on siäl muitakin koe-kaniineja. Tavallaanhan kaikkia addeja käytetää koe-kaniineja nois uusis lääkkeis. Se voi olla et sul vaa halutaa testata eka tuo minimaalisimman riskin aiheuttama lääke ja jos se ei toimi, ni kokeillaa jotain muuta. Kyl mäkin sain aika monta kertaa sanoa, et mä en sitä Concertaa enää aio syödä, ku sit lopuks sain Dexet. Et toivottavast ei pidä tuota historiaa esteenä uuden lääkkeen saamiselle, mun lääkäri taas oli sitä mieltä et concertan on oltava MAAILMAN PARAS ADHD-LÄÄKE, koska se on ainut pitkävaikutteinen. No nyt on tullut Dexestäkin markkinoille pitkävaikutteinen versio, et vaihtaiskohan se mul siihen sit, koska haittaa yöunia tuo lyhytvaikutteisuus.

Mut jos tuo ei toimi, ni kyl sä jotain muuta saat. Mul vaa Concerta toimi ekat 3 viikkoo et oisin ollu aivan pireissäni (monest uus lääke tai väärä annostus nostaa adhd-oireet esiin kunnolla), tosin silmät ei näyttän samalt, toisin ku Efexoreis; mut sit se tasottu. Sama oli Dexen kans et sit nostettii 2:sta 4:jään ekan kk:den aikan ja nyt se on siin pysyn, toisaalt ku öisin menee puolikas, ni tarvisin puolikkaan ehkä lisää, mut... Mä en usko et se lääkäri ois "ilkeyttään" tuota määrän, jos se vaa oli sen mielest alkuu paras kokeilu. ADHD-lääkkeiden oikea löytäminen ja viäl sit oikea annoksen löytäminen on varsinaista haku-ammuntaa... Et tsemppiä et löydät sen oikeen lääkkeen; jos tuo aiheuttaa vaa ongelmia, ni kyl sul varmaa kokeillaa jotaa muuta. Mul ei esim. anneta enää ees "hätä-tapauksis" (eli jos apteekis ei oo tms.) Concertaa, vaa lainataan sit joltain muulta. KK:den ku oot kokeillu ni sit pitäis toimii niin ku pitää, ja käy tosiaa rekkautuus sinne keskusteluihi, ni löydät kohtalo-tovereit... :)

Mut Chronic, jos et oo aiemmin lukenu näitä, ni osalla kaupungeista (oon yrittän meses neuvoa useita kuka ei pääs ees tutkimuksii sen takia et on ENNEN käyttäny) ei kertakaikkiaan MÄÄRÄTÄ mitään stimuja jos on ennen käyttäny huumeita. Ei edes yksityisellä! Mä osaisin täs jo sanoo 2 kaupunkia mut en ala netis sanomaan. Mut tuo on totta ettei kannata antaa periksi! Mä ite epäilen et täs on vaa et kokeillaa vaarattominta ensin, mulle se vaarattomin oli tuon amfe-hoidon takia Concerta, jollee muulle se on näit "masennus-lääkkeit". Strattera on kuitenkii tuol adhd-aikuiset ry:n sivustoillakii aika eri ku joku Dexedrine tai kalaöljyt :roll:
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chronic » 6.12.2008 14:58:07

malibu kirjoitti:Mut Chronic, jos et oo aiemmin lukenu näitä, ni osalla kaupungeista (oon yrittän meses neuvoa useita kuka ei pääs ees tutkimuksii sen takia et on ENNEN käyttäny) ei kertakaikkiaan MÄÄRÄTÄ mitään stimuja jos on ennen käyttäny huumeita. Ei edes yksityisellä! Mä osaisin täs jo sanoo 2 kaupunkia mut en ala netis sanomaan. Mut tuo on totta ettei kannata antaa periksi! Mä ite epäilen et täs on vaa et kokeillaa vaarattominta ensin, mulle se vaarattomin oli tuon amfe-hoidon takia Concerta, jollee muulle se on näit "masennus-lääkkeit". Strattera on kuitenkii tuol adhd-aikuiset ry:n sivustoillakii aika eri ku joku Dexedrine tai kalaöljyt :roll:

No tämä on sitten varmaan sellainen rajatapaus kaupunki, kun täällä on julkisella tuollainen menettely, jos addilla on päihdetaustaa... Eli päihdekatkaisu suljetulla-->Strattera lääkitys...

Mitä vielä omaan tapaukseen tulee niin... En kyllä rehellisesti sanoen usko, että olisin yksityiseltäkään mitään stimulantteja saanut, jos olisin ihan yksityiskohtaisesti päihteidenkäyttö historiani selittänyt...

Mutta ihan oikeasti, mitä hyötyä on evätä stimulanttilääkitys addilta tai esim. kipulääkitys/bentsodiatsepiini lääkitys päihderiippuvaiselta, joka sitä selkeästi tarvitsee? Koska se on fakta, että tavalla tai toisella päihderiippuvainen nämä aineet kuitenkin hankkii.. Katufarmaseutit kun ei paljon reseptejä tai mitään muutakaan kysele, paitsi tietenkin rahaa..

Joten herää kysymys,että onko lääkäreiden toiminta ylipäänsä ottaen kovinkaan järkevää tai edes eettisesti oikein? Siis olla kirjoittamatta vaikka vaikeasti piri/bentso/opioidikoukussa olevalle henkilölle stimulantteja/bentsoja/opioideja korvaus- tai ylläpitohoidoksi. Hyvä kompromissi näissä tapauksissa olisi mielestäni olisi päihderiippuvaisen potilaan sitoutuminen apteekkisopimukseen/seuloihin ja vaikka vielä terapiaan.. Näin päihderiippuvainen saisi edes jotain välitöntä, todellista apua ja MAHDOLLISUUDEN, ilman viikkojen/kuukausien tuskaista odottelua jonossa päihdepsykiatrian polille/osastolle..

Mutta eipä tuo mun esittämä visio taida todellisuudessa kuitenkaan onnistua , jos potilaan tiedoissa näkyy vähänkin mainintaa päihteiden käytöstä.. Että ilmeisesti nämä apua antamattomat lääkärit ajattelee vain itseään ja pelkää varoitusta terveydenhuollon oikeusturvakeskukselta siitä, jos kirjoittaa liikaa PKV-reseptejä ja vieläpä PÄIHDERIIPPUVAISILLE potilaille...

Vai luuleeko ne lääkärit ihan tosissaan, että potilas on sitten kiltisti ilman aineita, kun niitä ei kirjoiteta...
Ehei, sen sijaan potilas menee ja hankkii ne +10x hinnalla apteekkihintoihin verrattuna katufarmaseutin pakeilta ja joka asioinnilla rikolliset rikastuu.. Sen lisäksi osa aineista(piri) on vielä epäpuhtauksien takia vielä vaarallisempia kuin apteekkiaineet..Sitten yleisesti mediassa/tavisten keskuudessa ihmetellään, kun sattuu omaisuusrikoksia ja nuorten yliannos kuolemia ym. paskaa, kun kukaan ei noiden katufarmaseutin tuotteiden käyttöä/käyttömääriä kontrolloi.. :roll:
Chronic
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Gabriel » 6.12.2008 16:45:10

Mukavaa nähdä että tämä asia kirvoitti keskustelua :)
Tosiaan kun tiedätte sen että esim Suomen vankiloissa olevilla vangeilla n70% on Ad/hd.
Ja monella myös päihdeongelma.
Se että Gabriel-sedältä evätään sen menneisyyden takia oikea hoito tuntuu erittäin epäinhimilliseltä :!:
Siis suurinmalla osalla Addi aikuisia on kumminkin jo se päihderiippuvuus, minullakin se on ollut aina ne laskevat, koska se on parhaiten-näin jälkikäteen mietittynä, auttanut saamaan oireet kuriin.
Serotoniini-syndroomaa tässä olen mietiskellyt, no jatketaan hmmmmmmmm :mrgreen:
Olen mä taistellut näiden asioiden suhteen, että en ilman sitä luovuta. Se voi olla että nyt kokeillaan eka tää "lievin" ja sit siirrytään stimuloiviin.
Päihteiden käyttö pitää olla virallisten Add-sivujen mukaan kontrollissa, niinkuin minulla on ollut jo pitkään.
Sainhan minä niin paljon kun halusin vaan rauhoittavia, kaikkenlaisia kun valitin ahdistusta ja pelkoa yms yms,
niin paljon lopulta, että yksi kaunis päivä Gabriel-setä ei pystynyt lähteä kotoaan ulos, itki ja oli hysteerinen vain. Minne se vanha Gabriel oli hävinnyt, tai musertunut, koska muutos edelliseen oli todella valtava.
Pää siis sanoi lopulta poks, mutta onneksi halusin ja hakeuduin suoraan lääkäriin, rakkaan äitini suhteilla pääsin suoraan sit "lepäämään". Ja lisää vaan lääkkeitä naamaan, niin tulee hyvä olo! Vittu näitä lääkäreitä!!!
No, jatkan taisteluani, enkä tule perkele luovuttamaan ikinä!
Gabriel
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Gangsteri » 7.12.2008 04:12:27

... sori tää on aiheen vierestä mutta erittäin epäselvästi kirjoitettua tekstiä Gabrielilta ... jatkakaa :)
Taas valvontakameroiden valitussa maassa, aamu sarastaa.
Gangsteri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Gabriel » 7.12.2008 10:27:14

Sori jos et pysy matkassa. Kysy ihmeessä jos joku asia jäänyt epäselväksi tai olen sen ilmaissut huonosti.
On niin paljon asiaa ja kun joku vastaa johonkin jotain, niin sit yritän yhteen viestiin saada mahtumaan vastaukset.
Ja jos tota "Gabriel-setä" kieliasua ihmettelet, niin kerroin siis itsestäni.
Gabriel
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rooster » 7.12.2008 13:13:18

tiedän yhen pirinitkun mille noita määrättiin mut jopa se jätti syömättä ku oli lukenu ne haittavaikutukset.
Rooster
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Gabriel » 7.12.2008 16:13:36

Kyllä tässä on oksettanut, mahakipeä, hikinen jne..
Pitää ottaa puheeks.. Imodium ei auta :lol:
Gabriel
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chronic » 7.12.2008 16:52:38

Gabriel kirjoitti:Kyllä tässä on oksettanut, mahakipeä, hikinen jne..
Pitää ottaa puheeks.. Imodium ei auta :lol:

Kyllä varmasti on, en epäile ees... Siis sen perusteella mitä itsellä on SSRI/SNRI kokemuksia, hyi helvetti :evil:

Mut nykyään käytän vain noita ns. old school juttuja... Dekstroamfetamiinia(Dexedrine) adhd oireisiin ja kannaa viihteeseen, satunnaisesti buprea, kodeiinia ja tai opateetä... Alkoholia en käytä ollenkaan, yli ½v olen ollut nyt kokonaan raittiina holijuomista..

Mut noihin lääketehtaiden SNRI/SSRI myrkkyihin en koskis enää pitkällä tikullakaan... Tosin SNRI-efektejä jonkinverran omaava tramadoli ja säännöllisemmässä käytössä oleva deksamfe voisi kuitenkin olla tässä poikkeus... Tai ehkei sitä tramadolia kuitenkaan, kun on toi Dexedrine käytössä.. Tai jos kuitenkin niin sitten kohtuudella.. :wink:
Chronic
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Gabriel » 8.12.2008 08:59:06

Kyl nää sivuoireet pahenee vaan.
Ruoka ei mene alas, hermot on aivan paskana..
No, perjantaina vasta teparia aika, mainitsen asiasta siellä.
Pitää tätä Efexoria tiputtaa ehdottomasti, muuten tulee aivoihin "mukava" annos noradrenaliinia :twisted:
Sitä ihmettelen kyllä suureen ääneen, että miksi sitä pitää evätä päihderiippuvuuden takia paras lääkitys.
Ja kun se riippuvuus on kuosissa!!
Tossa siitä pakkausselosteesta jotain pientä:

"Noradrenaliiniin vaikuttavat lääkeaineet: noradrenaliiniin vaikuttavia lääkeaineita tulee käyttää varoen samanaikaisen atomoksetiinihoidon aikana additiivisten tai synergististen farmakologisten vaikutusten mahdollisuuden takia. Tällaisia lääkeaineita ovat esim. masennuslääkkeet kuten imipramiini, venlafaksiini ja mirtatsapiini, sekä tukkoisuutta lievittävät lääkeaineet kuten pseudoefedriini ja fenyyliefriini."
Gabriel
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Sauna