Ketkä on jääny piikkiin koukkuun?

Saunassa sana on vapaa kaikkeen päihteiden käyttöön liittyen. Lue kuitenkin Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Piikittämisestä

Oon piikkikoukussa
31
23%
En oo mielestäni koukussa/satunnaista
26
20%
Oon päässy koukusta
12
9%
En piikitä
33
25%
En koskaan tule piikittämään
30
23%

Ääniä yhteensä : 132

Ketkä on jääny piikkiin koukkuun?

ViestiKirjoittaja malibu » 25.9.2008 15:02:46

Mun mielest aihe jota edelleen "vähätellään". Mun ehkä pahin koukuista ollu ku vertaa ganjaan, alkoon, röökiin, bubreen ja piriin. Ite tänää tuohon ihan paskaan suoneen piikitin ja kuten aina, vaik on muka suones, ni osan päästää ohi; se on vaa tuhoutunu ja must TÄSTÄKÄÄN aiheesta ei saa tarpeeksi infoa. Siitä kertoo myös jatkuvat kyselyt, et "taive on turvonnu, koska lääkäriin?" nim. viikon kipeä!

Lisää infoa huonoista suonista ja piikityksestä sekä etenkin KOUKUSTA. Meinasin et jos pystyis ees jotenkii neuvomaan nuoria, ni se mitä mä neuvoisin ois ehdottomast tuo piikin pois jättäminen. Ja mun mielestä edes nuo hepat ei oo tarpeeks pelottava esimerkki; jos se koukku mikä piikist aiheutuu mitattais, se varmaa tulis aika korkeelle sijoitukselle!

Ite käytin säännöllisen epäsäännöllisest reilu 4 vuotta ja huomasin et oonki piikkikoukus. Puol vuotta meni suoliuosten ja lääkkeiden (kuten sirkat, joita ei kandeis ikinä piikittää) piikittämisee ja sit aloin satunnaisest bubrea ja yhä lääkkeitä (Halcion) piikittää. Päätin lopullisest lopettaa ku on kädet niin paskan, nyt vähä takapakkii...

Mielipiteitä? Kyl must täst pitäis enemmän keskustella jo pelkästää sen takia, et lähes jokainen joka käyttää näin; on joskus jotain haittoja kokenut; jos ei horkkia niin ohi on lyönyt tms. Avautukaa asiast ni kenties joku jättää kokeilematta :roll:

Edittiä... Ku on asiat HIUKAN muuttun tuosta ajasta..
Viimeksi muokannut malibu päivämäärä 14.3.2012 19:25:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

Re: Ketkä on jääny piikkiin koukkuun?

ViestiKirjoittaja PiiaMaria » 25.9.2008 16:11:26

Vierestä olen seurannut (sekä duunissa että siviilissä) miltä näyttää kun tabletteja käytetään suoneen. Kädet on kun ruton jäljitä ohilyöntien takia, märkiviä paiseita ja parantumattomia haavoja. Käsien ääreisverenkierto on täysin paskana, sormet sinertävät ja kämmenen päältä näkee selvästi koko ajan jatkuvan turvotuksen ja tulehtumisen. Noi märkäpesäkkeet yms on aika pientä verrattuna siihen mitä voi tapahtua kun esim. monissa tableteissa oleva maissitärkkelys kittaantuu kiinni suoniin ja pahimmassa tapauksessa lähtee verenkierron mukana sydämeen tai aivoihin. Seurauksena voi olla äkkikuolema tai esim. halvaantuminen.Mikään filsu ei poista kaikkia sidosaineita mitä tableteista löytyy. Puhumattakaan sitruunahaposta jota löytyy monista lääkkeistä. Kaikkihan varmasti tietää mitä happo tekee, syövyttää. Ja kun suonet syöpyy ja muurautuu kiinni (tärkkelyksen takia) vuoronperään niin pidemmän päälle homma menee niin että raaja on kuoliossa ja se joudutaan amputoimaan. En todellakaan suosittele kenellekään!! Jos on pakko neulojen kanssa leikkiä (jos pelkkä piikittäminen on se autuuden tuoja, ei mikään aine) niin käyttäkää keittosuolaliuosta!! Ei mitään muuta liuosta!
Pään seinään hakkaaminen voi joskus rentouttaa niskalihakset :D :D
PiiaMaria
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 25.9.2008 18:39:29

PiiaMaria jos kerran työn puolesta noita tiiät, ni entäs jos on pilan ihan vaik normaalil kamal (ku eihän mikään amfetamiinikaan hyväks oo) kätensä pelkästään niin, et on päivittäin useita kertoja päiväs samaan kohtaan heittän? Ku mä en sillon ku mul meni vuosia sit tuo pää-suoni, ni ees mitää lääkkeit käyttäny... Ku must meijän iskäl, joka käy luovuttaas säännöllisest verta vuosien ajan; on vähän alkan näkyy vai kovettuu siint pistokohasta.

Lakkaaks suoni toimiist jos siihen jatkuvast lyö? Kun voiskin nähdä omien käsiensä tilanteen ni tuskin koskaan löis enää; muutenkaa ihan ekana mieles ku tuntuu niin huonos kunnos kädet olevan; onneks sentää sormet on lämpöset. Eikä mul oo sellaset paise-kädet vaa lähinnä kuten ex-nisteil yleensä ni määrätyis kohis parantuneet piikki-rivit, mitkä on arpeutunu; jossaa isommat ja paksummat, jossaa ei ees kunnol näy. Kait ne joskus hajoaa elimistös ne suonii keräytyneet sidosaineet? :o :? Ettei jää mitää sydärii aiheuttaa nelikymppisenä?? Mä en tiiä mitää näist, koht tulee varmaa plinkin toimitukselt linkki piikittämisen haittoihin...

Ja on mul noit tuttui ketkä vetää tennarit hihaa ja niiden kädet on tosi järkyttävät; itekii niit mätä-paiseit katellu silmät pyöreen; mut ku on kaiken maailman urbaani-legendoi et ku veden lämpötila on just tuo tai tuo ni sit imeytyy lääkeaine ja ku on hyvin filtteröity ni ei mitää käy :roll: . Turhaa sanot et ei asia oo noin. Ja meil ku koko kaupunki on vetän subut (sekä teksit & xonet) filsaamatta, ni ite tehny samoin :oops: . Hyvä tietää ettei enää vedä MITÄÄN hihaa!

Mut ei se ollu aikoinaa kiva pyytää sit suolaliuosta ku jankutti et "miks sellast mitä voi piikittää" ja joutuu sanoo et "kato ku oon piikki-koukus ja yritän päästä siit irti" ; ei ne sitä voinu käsittää ja joutu hakee tiskin takanta... Kiva ku ei ees välittän muist asiakkaist, mut saipahan ostettua.. :|
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja PiiaMaria » 28.9.2008 17:32:03

malibu kirjoitti:Lakkaaks suoni toimiist jos siihen jatkuvast lyö? Kun voiskin nähdä omien käsiensä tilanteen ni tuskin koskaan löis enää; muutenkaa ihan ekana mieles ku tuntuu niin huonos kunnos kädet olevan; onneks sentää sormet on lämpöset. Eikä mul oo sellaset paise-kädet vaa lähinnä kuten ex-nisteil yleensä ni määrätyis kohis parantuneet piikki-rivit, mitkä on arpeutunu; jossaa isommat ja paksummat, jossaa ei ees kunnol näy. Kait ne joskus hajoaa elimistös ne suonii keräytyneet sidosaineet? :o :? Ettei jää mitää sydärii aiheuttaa nelikymppisenä?? Mä en tiiä mitää näist, koht tulee varmaa plinkin toimitukselt linkki piikittämisen haittoihin...

Ajan myötä suoni voi kuroutua umpeen ja ympäristö rustottuu, ja jos suoni on iso niin totta kai se vaikuttaa käden verenkiertoon sitä huonontaen. Ja kun suonessa ei enää ole verenkiertoa niin kaikki sinne laittetu moska myös jää sinne lisäten erilaisesten infektioiden riskiä.

Suosittelen että luet tämän linkin, asia on lääketieteellisä mutta selvittää hyvin mitä riskejä piikittämiseen liittyy:

http://www.laakarilehti.fi/files/nostot/nosto23_1.pdf

Mitä tuohon isäsi verenluovutus-mietintään tulee niin verenluovutuksessa suoni ei rasitu koska siinä verta otataan suonesta eikä suoneen laiteta mitään ylimääräistä. Ja koska verenluovutuskertoja voi olla vuodessa vain neljä niin pistokohta ehtii parantua hyvin ja suonen vahingoittumisen riskiä ei ole.
Pään seinään hakkaaminen voi joskus rentouttaa niskalihakset :D :D
PiiaMaria
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja LoisLane » 28.9.2008 18:12:22

Se on kyllä outoa, et kun olin reilun 3 vko katkolla, niin pääsin siellä oikeestaan pahimmasta piikkikoukusta. Siellä sain 7 pvä bupree (yllättäen kielen alle) ja muistaakseni jo kolmantena päivänä piikkikoukku oli jotaa 2 (0-10-asteikolla). Katkoo ei ihan jääny mun obskujen kiskomiset, mut tosiaan piam tulee 3 vko ilman opiaattipiikkiä!! Ainoastaan muutaman tsolpparin oon hihattanu, ja jos joku nyt tarjois bupree/piriä, niin jäis luultavasti tökkimättä. Et toisilla näin... Kuitenkin piikkikoukku on totinen ja olemassaoleva asia, sen myönnän ehdottomasti!!! Itsellä se on onneks jääny vaan lieväks koukuks, kun noitten opioidien/-aattienkin kaa ihan tarpeeks...
LoisLane
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja post » 28.9.2008 18:31:58

Aikoinaan tuli piikitettyä vettäkin. Psykologinen systeemi.
Nyt kun piikitin jalkaan hävitin sen jälkeen kaikki tykit. Onneksi antibiootit näyttää toimivan.
EI PERKELE TULE NIIN PITKÄÄ PIMEÄÄ ETTÄ TYKITTÄISIN VUOTEEN.

Itsetuhoinen käyttäytyminen is a bitch.
Valitettavasti terveys tulee mieleen silloin kun sen menettää.
(tuo oli minun oma sananlasku).

ViestiKirjoittaja r-runner » 28.9.2008 19:04:49

Ei ehkä sais kertoo mutta olen käyttänyt suonensisäisiä mutten ole koukkuun jääny.
r-runner
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja robosilmä » 28.9.2008 19:08:54

^heyb(postille), kyllä löytyy kassatovereita. Diatsepaamin piikitys nilkkaan oli jo aika röyhkeetä kehoa kohtaan. Taipeissa tuntuu nyt ikävältä lyödä rustojen läpi. Sais jo riittää mut ku on niin törkee et ei vaan halua. Mistä saada kunnioitus itseen? Olemmehan kaikki kuitenkin ihmisiä, joilla pitäisi olla itsesuojeluvaisto.

Sori, olen vain rehellinen.
ON SE SURKEETA!
robosilmä
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja r-runner » 28.9.2008 19:18:22

robosilmä kirjoitti: Mistä saada kunnioitus itseen? Olemmehan kaikki kuitenkin ihmisiä, joilla pitäisi olla itsesuojeluvaisto.

Niin kaikki me ollaan ainutalaatusia ja elämä on ainutlaatusta. Se on päässy itseltäkin välillä unohtumaan.. Rupee harrastaa liikuntaa se nostaa itsearvostusta. Lähet vaikka huomenna juoksemaan lenkkiä ja teet niin vähintään kolme kertaa viikossa. Lenkin jälkeen pirun hyvä fiilis. Siis se toimii oikeesti huonona puolena huomannu itse jos jättää viikon treenit tekemättä fiilis hiipuu samaa vauhtia. Olin flunssa niin ei voinut juosta eikä uida eikä käydä salilla. Mut toi juokseminen on lempilaji. Punttisali on inhokki. Ajattelin vaan et potäis "hommata" lihakset kun ei pelkkä juoksu auta tohon kehon lihasten kasvuun mut se tekee sitäkin parempaa psyykeelle endorfiinia erittyy. Juoksu on paras vaikka ammattilaiset pitää uintia parhaana niin minä pidän juoksua. Parhaat fiillikset.
r-runner
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja post » 28.9.2008 19:37:23

robosilmä kirjoitti:^heyb(postille), kyllä löytyy kassatovereita. Diatsepaamin piikitys nilkkaan oli jo aika röyhkeetä kehoa kohtaan. Taipeissa tuntuu nyt ikävältä lyödä rustojen läpi. Sais jo riittää mut ku on niin törkee et ei vaan halua. Mistä saada kunnioitus itseen? Olemmehan kaikki kuitenkin ihmisiä, joilla pitäisi olla itsesuojeluvaisto.

Onneksi itse olen neurootikko, tai no neurootikko tai neurootikko mutta kun piikitän teen sen mahdollisimman
"tuvallisesti" ja erittäin harvoin.
Oikea käsi on vieläkin outo, jos sitä kopauttaa sormella kuuluu sellainen jännä kopahdus.
Tuo oli menneisyydestä ja tuskin se koskaan paranee.

Itsesuojeluvaisto on aika bitch-juttu myös. Kuinka moni meistä miettii sitä kun sytyttää röökin?

ps. en todellakaan suosittele d:n piikittämistä.

ViestiKirjoittaja Sandy » 28.9.2008 19:59:18

post kirjoitti:Valitettavasti terveys tulee mieleen silloin kun sen menettää.
(tuo oli minun oma sananlasku).

Valitettavan totta. t. Tasan yhen kerran piikin jakanut ja siitä c-hepatiitin saanut.

Mitenkään en ole huomannut hepan vaikuttavan terveyteeni onneksi, en edes tietäis, että se olis mulla, jos en ois käynyt testeissä. Maksatesteissä pitäis kyllä käydä (en ole saanut vielä käytyä, vasta muutaman kuukauden tiennyt taudista. Just tuli vuosi täyteen tartunnasta; muistan erittäin hyvin ajankohdan kun tuon yhden elämäni typerimmistä teoistani tein :x :( )

Vieläkin mysteerio mitä vittua silloin aattelin, koska oon aina ennen ja jälkeen ton kerran pystynyt pitämään linjan, että aina puhtaat värkit. En vaan vieläkään tajua miten saatto olla niin typerä, mutta turha siitä on itteään ruoskia loputtomiin. Tehty mikä tehty.

Psyykkinen riesa toi on mulle enemmän ollut; kesällä kun piti mennä hammaslääkäriin, selvis, että tasan yksi julkinen (en muista mikä) ja yksi yksityinen hammaslääkäriasema hoitaa c-hepatiittia kantavia potilaita Helsingissä (ainakin niin happaman kuuloinen täti kertoi, kun yritin tilata aikaa eräälle yksityiselle hammaslääkärille). Selvisi, että ainoa c-hepatiitti-potilaita hoitava yksityinen hammaslääkäriasema Helsingissä on Rautatientorin hammaslääkärikeskus), joten menin sinne. Se hammaslääkäri siellä oli aivan mielettömän mukava ja asiallinen tyyppi. Osas suhtautua tosi hyvin ja manas itsekin terveydenhoitoalan työntekijöiden asenteita. Se kans sano, ettei pitäis paikkaansa, että toi niitten paikka olis ainoa, joka hoitaa hepapotilaita Stadissa. Eli voi olla, että sain väärää informaatiota siltä toisen klinikan akalta. Se on kyllä joka kerta yhtä surullisen huvittavaa, kun tälläinen asenteellinen terveydenhoitoalan ihminen tulee eteen; ensin ollaan niin ystävällistä ja sitten kun kerron hepatiitista, niin suhtautuminen muuttuu täysin ja kohdellaan kuin nistiä (vaikka en edes ole).
Kuva
Sandy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Burjoliisa » 28.9.2008 20:14:39

^Onpa omituista ja idioottimaista, etteivät hoida C-hepatiitti-potilaita. :evil: Mikä siinä on perusteluna? Ei kai siinä mitään tartuntariskiä pitäis olla koska välineet desinfioidaan.
Kuva
Burjoliisa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sandy » 28.9.2008 20:30:44

Burjoliisa kirjoitti:^Onpa omituista ja idioottimaista, etteivät hoida C-hepatiitti-potilaita. :evil: Mikä siinä on perusteluna? Ei kai siinä mitään tartuntariskiä pitäis olla koska välineet desinfioidaan.

Niin, koska käyväthän hepastaan tietämättömät tyypit käy millä vain hammaslääkäreillä eikä kukaan ole tietääkseni sitä kautta hepaa Suomessa saanut. Tosi monet on kuitenkin tietämättömiä hepatiitistaan, joten luulisi, että joku olis tartunnan saanut, jos se tartunta olis mahdollinen?
Kuva
Sandy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja post » 28.9.2008 20:45:00

tsiisus Sandy.
Lekuriin äkkiä ja interferonia kehiin.
Kuten Burjoliisa sanoi että se ei ole este terveydnehoitoon ja SUOMESSA terveydenhoito kuuluu ihmisen perustarpeisiin.
Toistan: PERUSTARPEISIIN vaikka olisi hiv-positiivinen tai ebola-tartunta.
Hoito on fakta ja lääkäri ei voi kieltäytyä hoitamasta. Tietysti hoito vähän varovaisempaa kuin normipotilas.

Lekuriin ja äkkiä Sandy.
Käsitinkö väärin, että sinulla on c-hepa jo hoidossa? Toivon että käsitin väärin.
Siis vuosi?

ViestiKirjoittaja Sandy » 28.9.2008 20:52:34

post kirjoitti:tsiisus Sandy.
Lekuriin äkkiä ja interferonia kehiin.
Kuten Burjoliisa sanoi että se ei ole este terveydnehoitoon ja SUOMESSA terveydenhoito kuuluu ihmisen perustarpeisiin.
Toistan: PERUSTARPEISIIN vaikka olisi hiv-positiivinen tai ebola-tartunta.
Hoito on fakta ja lääkäri ei voi kieltäytyä hoitamasta. Tietysti hoito vähän varovaisempaa kuin normipotilas.

Lekuriin ja äkkiä Sandy.
Käsitinkö väärin, että sinulla on c-hepa jo hoidossa? Toivon että käsitin väärin.
Siis vuosi?

Siis aion kyllä tulevaisuudessa hoidattaa c-hepan pois, mutta oon ymmärtänyt, että päästäkseen interferonihoitoon täytyy antaa puhtaat seulat 2 vuoden ajan? Ja just nyt en ole vielä valmis sitoutumaan sellaiseen vaikka en päivittäiskäyttäjä olekaan. Kiinnostais kyllä tietää enemmän tosta seulahommasta, miten se toimii ja eikö mitään saa näkyä?
Kuva
Sandy
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Sauna