F41.2 Sekamuotoinen ahdistus- ja masennustila + lääkkeet

Saunassa sana on vapaa kaikkeen päihteiden käyttöön liittyen. Lue kuitenkin Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

F41.2 Sekamuotoinen ahdistus- ja masennustila + lääkkeet

ViestiKirjoittaja 2XDeath » 2.8.2006 00:18:25

Oma historiani on aina mennyt niin, että ole vetänyt paskoihin oloihini vähän mitä sattuu. Nyt noin kk. sitten heräsin teholta maanantaina kun olin vetänyt lauantaina n. 45 Rivatrilia, muutamia Dolaneita, 4X Zyban, viinaa, bissee jne. illan mittaan. Olin Psykoottinen ja erittäin vihamielinen. Itse en tapahtumista muista kun jonkun välähdyksen sieltä täältä. Maksa-arvot on myrkytyksessä 210 niin mulla oli 250 :( .

3 aamua olin tämän jälkeen mielisairaalassa ja sitten päästivät kotia. Tää kolahti sitten kunnolla kun periaatteessa kaikki tälläsessa tuppukylässä sai tietääkin vielä siitä. Oon käyny terapiassa psykiatrilla varmaan 3 viotta ja nyt pitää käydä sitten n. 1-2 kertaa viikossa. Ei elämäni helpoin vaihe kun kaikki painostaa puhumaan, vaikkei mitään sanottavaa tuntus olevan. Ahdistusta ja masennusta vaan. Näitä oloja oon pari kertaa korjannu valvomalla pari vuorokautta putkeen, sillon on tullu "normaali" olo, mut pidemmän päälle toi ei ole hyvä idea (1 valvottu vuorokausi vastaa 1,0% alkoholia veressä).

Lääkityksellä lähettiin tän reissun jälkeen liikenteeseen seuraavanlaisesti (päiväannos):

Cipralex 5mg (joka nostettiin ekassa 1,5 vkossa 15mg)
Alprox 0,5mgX3

Alproxien vaikutus oli väsyttävä pääasiassa, tuli ainakin nukuttua. Otin joskus ylimäärästäkin, parhaimmillaan 3,5mg Alproxia ja palloilin vain pari tuntia ja menin normisti nukkumaan, ei ihmeitä oloja. Lopetin ne sitten seinään. Edellispäivänä otin 2,0mg ja se toimi hyvin, kesti jonkun 4 h ilman mtn paskaa fiilistä. Lopetin sit kuitenkin, kun en saa noin isoja määriä lääkärini mielestä ottaa.
Cipralex ei toiminut millään tavalla. Mihinkään bentso koukkuun en ole jäänyt.

Noh, nämä lääkkeet jäi sitten eläkkeelle kun ei oikeen vaikutus ollut odotettua.

Oon vaihdellu bentsoja rivatrilista (ennen teho reissua rivat) -> alproxiin -> diapameihin (ei toiminu kun join kahvia ja poltin tupakkaa, ed. tupakkaa) -> takas alproxeihin -> temestaan

Tällä hetkellä lääkityksenä päivää kohden on

Efexor depot 75mg

(joita söin ekat 2 päivää 75mg/päivä ja sitten muutin sen 150mg kun ei ollut haittavaikutuksia, eikä edelleenkään ole. Olen syönyt noita vasta 5 päivää)

Temesta 1mgX3

(Temestalla ei tunnu olevan pienintäkään vaikutusta, mutta sain niitä vasta tänään ja olen ollut tosi väsynyt kun edellisenä yönä ei unta tullut ni eikai se nyt mikää ihmenappi ole, että kaikki loistaa sen jälkeen)

Kaikki apu mitä tulis mieleen on vastaanotettavissa. Pyydän, että ottaisitte vakavasti. Kysymys lieneekin, että onko joukossa joku jolla olisi samanlainen diagnoosi ja voisi kertoa lääkityksestään ja niiden vaikutuksista tai edes läheltä liippaavaa, kuten masentunut tai ahdistunut?

Ja vielä tähän loppuun. Ennen en ottanut edes sitä klassista buranaa. Mutta nyt on niin, etten pysty puhumaan, kun en vaan keksi mistä puhuis ja sit viel ahistus/masennus esteenä vaikka mieleen jtn tuliskin. Terapiassa ne uhkailee laitoshoidoilla jos ei avohoidossa onnistu. Eli jotain toimivaa olisi nyt kehitettävä, jos efet ei ala pelittään viikon päästä ni sitten vaihetaan varmaan taas tai kokeillaan viikko isommalla annoksella. Sitä rumpaa jaksa kukaan. Temekset vaihdan varmaan Xanoriin jossei nuo oikeesti vaikuta mitenkään.

Mut palautetta, neuvoja, jne. Kiitän.

(Siks tuon tarinani kerroin, että on hyvä purkaa ja kai se jotenkin osoittaa että yrittää)
2XDeath
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Madmike » 2.8.2006 00:56:25

on sama diagnoosi ja lääkityksenä on 150 mg efexor ja 5 mg diapam :D

katotaan taas torstaina lääkärilla että mites tuon ahdistuksen kanssa.
Madmike
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nahka » 2.8.2006 01:29:11

Madmike kirjoitti:on sama diagnoosi ja lääkityksenä on 150 mg efexor ja 5 mg diapam :D

katotaan taas torstaina lääkärilla että mites tuon ahdistuksen kanssa.

Kyl sun täytyy pyytää sen annostuksen nostoo vaikka 7.5mg:seen että sä pärjäät. Meinaan sun elämäs on täyttä helvettiä jossä yritätä jankata niitten kanssa ku ne loppuu kesken yms. Kyllä lääkäri ymmärtää kun päättäväisesti kerrot siitä missä jamassa sä olet. Tarvit oikeesti jotain muutakun niitä efexoreja. Pamit vaikka takas sinne 10mg:seen tai sitten pyydät alpoo 3*päiväs 0,5mg niinkun mullakin oli.
Kuva
Nahka
Vahvasti panostava jäsen

Re: F41.2 Sekamuotoinen ahdistus- ja masennustila + lääkkeet

ViestiKirjoittaja nassu » 2.8.2006 12:29:34

2XDeath kirjoitti:(1 valvottu vuorokausi vastaa 1,0% alkoholia veressä).

0.1% taitaa olla lähempänä :/ :roll:
nassu
Vahvasti panostava jäsen

Re: F41.2 Sekamuotoinen ahdistus- ja masennustila + lääkkeet

ViestiKirjoittaja 2XDeath » 2.8.2006 14:34:27

nassu kirjoitti:
2XDeath kirjoitti:(1 valvottu vuorokausi vastaa 1,0% alkoholia veressä).

0.1% taitaa olla lähempänä :/ :roll:

Kyl se lääkäri mulle ilmas, että 1,0%
2XDeath
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja frontti » 2.8.2006 14:44:08

Non promillei, ei prosentteja.
"Kun nainen menettää taitonsa hurmata, hän oppii vihaamaan". -Nietzche-
frontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Madmike » 3.8.2006 01:00:23

nytkun sai ahdistuksen bentsoilla pois... niin masentaa ihan vitusti.

mitä helvettiä.
Madmike
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nahka » 3.8.2006 01:20:25

Madmike kirjoitti:nytkun sai ahdistuksen bentsoilla pois... niin masentaa ihan vitusti.

mitä helvettiä.

Sikpoi! kyl meidän tätyy muuttaa yhteen... ei tätä painetta kestä kukaan!!!!!!

Meneppä sanoo lääkerille ny menit sul on... ettei mun tarvi tuoda sulle kiloo rauhottavia ja 200 soloftia! :evil:
Kuva
Nahka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Madmike » 3.8.2006 01:52:20

Nahka kirjoitti:
Madmike kirjoitti:nytkun sai ahdistuksen bentsoilla pois... niin masentaa ihan vitusti.

mitä helvettiä.

Sikpoi! kyl meidän tätyy muuttaa yhteen... ei tätä painetta kestä kukaan!!!!!!

Meneppä sanoo lääkerille ny menit sul on... ettei mun tarvi tuoda sulle kiloo rauhottavia ja 200 soloftia! :evil:

nojaa.. masennus meni pois imovanella :D
Madmike
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Cemetery Gates » 3.8.2006 11:14:32

mul on sekamuotoinen mielialahäiriö ja ADHD. efexor 150mg auttanut hyvin :) mut en ajatellut koko elämää noita syödä. jossain vaihees vois pudottaa ja lopettaa sit kokonaan. toivoisin.
"Kaikkee ei oo pakko vetää "
Cemetery Gates
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Benzopää » 3.8.2006 19:41:13

mielipiteeni: lääkkeet on myrkkyjä ja apteekkarit myyvät huumeita saatana. En ymmärrä, miten ne voivat olla sallittuja. En ymmärrä. Ei kannata argumentoida mitään mää vihaan lääkkeitä, kun niitä antaa ihmiselle, jolla on koko elämä yhtä pakkotoimenpidettä niin kai sen nyt olis voinut arvata että huonosti käy.

kyl ilman lääkkeitä on kurjaa mutta MINÄ vihaan niitä.
Benzopää

ViestiKirjoittaja 2XDeath » 3.8.2006 20:09:12

Se "leikki" pitää vaan ottaa tosissaan... lääkkeet on huumeita jos niille sen arvon antaa.
2XDeath
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 4.8.2006 07:36:39

2XDeath kirjoitti:Se "leikki" pitää vaan ottaa tosissaan... lääkkeet on huumeita jos niille sen arvon antaa.

Ja teho loppuu hyvin pian vakituisen käytön jälkeen. Yli 4 vuotta xanoreita rouskineena jauhan niitä vain siksi, etten tulisi kipeäksi... :roll: Ja siihen kun on kertynyt Diapamit, Ardinexit, Supriumit, nyt taitaa vaihtua Tenoxiin (Dormicum tulee takaisin, kun oon pystyn lopettaa iv-käytön), Concertat ja Sirdaludit.... Ei paljon bentsot enää toimi...
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Madmike » 4.8.2006 12:56:16

malibu kirjoitti:
2XDeath kirjoitti:Se "leikki" pitää vaan ottaa tosissaan... lääkkeet on huumeita jos niille sen arvon antaa.

Ja teho loppuu hyvin pian vakituisen käytön jälkeen. Yli 4 vuotta xanoreita rouskineena jauhan niitä vain siksi, etten tulisi kipeäksi... :roll: Ja siihen kun on kertynyt Diapamit, Ardinexit, Supriumit, nyt taitaa vaihtua Tenoxiin (Dormicum tulee takaisin, kun oon pystyn lopettaa iv-käytön), Concertat ja Sirdaludit.... Ei paljon bentsot enää toimi...

ahdistaako silti? anxiolyyttiselle vaikutukselle ei pitäisi tulla niin suurta toleranssia.
Madmike
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Sauna