juoppohullun vaimon päiväkirja

Älä jää yksin oloinesi. Kotikanavalla keskustellaan asioista ja ongelmista, joihin voi törmätä kotona päihteiden kanssa. Kirjoittaminen ei vaadi rekisteröitymistä. Tule mukaan kanavalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: juoppohullun vaimon päiväkirja

ViestiKirjoittaja ketju » 17.7.2010 21:02:15

Aika näytti samantien. JH on ryypännyt koomakännejä, ängennyt välillä kotiin haisemaan ja hipsinyt jatkamaan.Tänään kyllä heitin itse sen vittuun täältä, en kuuntele sen känniälämölöä yhtään enään.Miksi minä en vain eroa ?????? Vittu tätä meinikiä, helvetin perse, että vituttaa oma tyhmyyyysssss :twisted: :twisted: Miten ihmeessä onnistun itselleni selittämään , että tätä yhteiselämää kannattaa jatkaa ???? miten onnistun uskottelemaan, että nyt asiat muuttuu.Voi vittu vittu vittu mikä ääliölehmäpelle mä olen !!!Pikkunen joutu kattomaan sen konttailua ja muuta komeeta.Tämä loppuu nyt, pakko helvetin perse pakko !!!!
ketju

ViestiKirjoittaja cricket » 17.7.2010 21:24:50

Voi muru. Olisiko niin, että pelkäät? Ajattelet, ettei enää koskaan tule ketään ja joudut viettämään loppuelämäsi 'yksin'... vai olinkohan mä ainoa, joka vastaavassa tilanteessa noin ajatteli :)? Roikuin huonossa suhteessa siitä pelosta, että on joku/jotain, etten joudu olemaan 'yksin'. (Noi hipsut on siksi, että kun on lapsi/lapsia, ei koskaan ole yksin... ei hyvässä eikä pahassa :))

Minulle tapahtui valtavasti hyviä asioita, kun uskalsin kohdata omat pelkoni. Mietin niin, ettei elämä voi tämän pöllömmäksi mennä vaikka jäisinkin lasten kanssa 'yksin' - keskityn vaan siihen, että teen elämästäni sellaisen, jossa a) viihdyn itse ja b) jossa lapseni viihtyvät. Siispä opiskelin vähän lisää, olin läsnä lasteni elämässä ja hoidin itseäni. Jostain kumman syystä kävi niin, että kun sain itseni tasapainoon ja hyväksymään sen, että elämä voi olla valtavan antoisaa ilman miestäkin, löytyi mieskin... Olen vakaasti sitä mieltä, että niin kävi, koska opin arvostamaan itseäni. Sitä kautta vedin puoleeni sellaisia ihmisiä, jotka myös arvostivat itseään. Se ei tapahtunut hetkessä, siihen meni aikaa, mutta en välitöntä 'palkintoa' ollutkaan hakemassa, vaan hyvää loppuelämää.

Voimia elämääsi!
If you want others to be happy, practice compassion. If you want to be happy, practice compassion.
Dalai Lama
cricket
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ketju » 18.7.2010 08:46:47

Olen tiedostanut "yksinäisyyden" pelkoni, mutta siihen se on sitten jäänyt.Ystäväni ovat vakuuttaneet, että he ovat tukenani, minä olen lähentynyt sukuuni..uusia ystäviäkin on tullut työnkautta, jotka eivät ole tätä renttujengiä nähneetkään.Tavallaan olen rakentanut uutta elämää pikku hiljaa jo nyt, mutta ratkaisevaa askelta olen veivannut vuosia.Erilleen muutto oli hyvä ratkaisu, mutta jotenkin sitten peruin senkin ja taas asutaan yhdessä.

Olen aina sanonut, että JH osaa niin hyvin suostusella, syyllistää mutta totuus on se, että itse en halua sittenkään erota.Jotakin siis saan tästä suhteesta, päätöshän on yksin minun, vastuu on minun, jäädä vai lähteä.Ainakaan en enää väistä tätä vastuuta ja näen , että tämänhetkinen tilanteeni johtuu ihan minun omista päätösistäni, ei Jh sta sinällään, minähän sen "otin takaisin" ja jatkan tätä tallaamista yhdessä.Ei JH ole mikään luonnonvoima mille ei mitään mahda, juoppomies vain, josta en saa aikaiseksi erota,Turha siis vikista ja valittaa jos itsessä ei ole naista toimia.Näin minä nyt ajattelen, ennen jotenkin vain toisin, väistin omaa vastuuta uskomalla lupauksiinn jne kyllähän te tiedätte.Tuntuu aika pahalta, olen oivaltanut tämän ennenkin mutta jotenkin taas on päässyt unohtumaan :oops:
ketju

ViestiKirjoittaja ketju » 30.7.2010 18:17:22

Tänä aamuna otin puheeksi avioeron, ilman huutamista ja itkupotkuraivaria.JH ei ollut selvivpäin, mutta ei kovin humalassakaan, onko se nyt sitten keskiviikosta asti vetänyt.Ihmetteli kovasti miksi haluan erota hänen juomisensa takia, koska hän ei ole humalassa ilkeä tai riehu jne.Omasta mielestään kaikki ok, kun putket ei kestä "kuin " 3-4 vrk eikä viikkoa kuin aikaisemmin.Siis mitä vittua ???? Se , että hän on pikkuisen edessä esittänyt känniääliö käytöstään ja se ettei hän ole hoitanut sovittuja asioita ja se , että taas liikkuu huhu hänen pettämistouhuistaan, eivät ole pätevä syy erota ??? Tietenkin vedettiin "mun elämä romahtaa"-kortti esiin niinkuin se nytten jotenkin kuosissa olisi.Ei pystynyt viiden päivän urakkaa hoitamaan vaan ryyppäsi senkin alta.Sanoin myös tästä ettei taija ennää työnteko onnistua, ikinä.Kuulemma onnistuisi , jos olisi tarpeeksi hyvä työpaikka.Kukahan se olisi niin typerä työnanataja joka ton pulipojun palkkaisi ??

Sanoisin , että toivo otti ja kuoli.Luin ketjuni läpi ja omat valintani jaksavat hämmästyttää.Voisin askarrella sellaiset aasinkorvat itselleni ja valokuvata itseni ne päässä ja lykätä foton jääkaapinoveen, että muistaisin.Mikään ei muutu jos minä en sitä muuta eli eroa.Antakaa mulle voimaa lähteä !!!!
ketju

ViestiKirjoittaja ketju » 30.7.2010 18:17:27

Tänä aamuna otin puheeksi avioeron, ilman huutamista ja itkupotkuraivaria.JH ei ollut selvivpäin, mutta ei kovin humalassakaan, onko se nyt sitten keskiviikosta asti vetänyt.Ihmetteli kovasti miksi haluan erota hänen juomisensa takia, koska hän ei ole humalassa ilkeä tai riehu jne.Omasta mielestään kaikki ok, kun putket ei kestä "kuin " 3-4 vrk eikä viikkoa kuin aikaisemmin.Siis mitä vittua ???? Se , että hän on pikkuisen edessä esittänyt känniääliö käytöstään ja se ettei hän ole hoitanut sovittuja asioita ja se , että taas liikkuu huhu hänen pettämistouhuistaan, eivät ole pätevä syy erota ??? Tietenkin vedettiin "mun elämä romahtaa"-kortti esiin niinkuin se nytten jotenkin kuosissa olisi.Ei pystynyt viiden päivän urakkaa hoitamaan vaan ryyppäsi senkin alta.Sanoin myös tästä ettei taija ennää työnteko onnistua, ikinä.Kuulemma onnistuisi , jos olisi tarpeeksi hyvä työpaikka.Kukahan se olisi niin typerä työnanataja joka ton pulipojun palkkaisi ??

Sanoisin , että toivo otti ja kuoli.Luin ketjuni läpi ja omat valintani jaksavat hämmästyttää.Voisin askarrella sellaiset aasinkorvat itselleni ja valokuvata itseni ne päässä ja lykätä foton jääkaapinoveen, että muistaisin.Mikään ei muutu jos minä en sitä muuta eli eroa.Antakaa mulle voimaa lähteä !!!!
ketju

ViestiKirjoittaja Pärinä-Perttu » 30.7.2010 19:31:26

[Poistettu asiatonta. -Päihdelinkin toimitus]
Kuva
Pärinä-Perttu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja nopsasti » 31.7.2010 08:12:29

Hei Ketju,
Ehkäpä tekisit suuren palveluksen myös miehellesi eroamalla hänestä. Silloin hän joutuisi ottamaan vastuun omasta elämästään ja kasvaisi aikuiseksi. Monet raitistuneet ovat myöhemmin kiittäneet läheisiään, jotka heittivät heidät pellolle.
nopsasti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ketju » 31.7.2010 19:44:53

Ensin oli kieltäminen : miksi sä haluat erota? miten sun elämä paranis jos erotaan? mitä syytä sulla on haluta erota? ei me erota kuitenkaan jonka jälkeen liuta tutuksi tulleita lupauksia.Juopottelu toki jatkui ja jutusteli & soitteli ihan normaaliin tapaan.Sitten jotenkin alkoi uskomaan:oletko sä tosissas ??? mä en hyväksy tätä, mä en suostu, mä rupeen hankalaksi, mä riehun.Mielestään on väärin kohdeltu ja tottahan se on, jos on olisin juoppo, mies en minäkään minusta eroaisi.

Varmistelin tilannetta pyytämällä ystävättären yökylään ja sopimalla varoitus soitosta pubista missä käy, milloin lähtee kotiin päin haahuilemaan. JH tuli ja painui nukkumaan, toivotaan,e ttä nukkuu kuin nurmilintu aamuun asti.Kukaan ei usko, että eroan.Ei kukaan.Hyvä kun eivät päin naamaa naura, että kannattaako touhuta, kun palaatte kumminkin yhteen.Ei muuten palata.

olen kuin painajaisesta herätetty; olenko voinut olla noin hölmö ?????????????
ketju

ViestiKirjoittaja ketju » 31.7.2010 19:47:27

Juoppomies, piti kirjoittaa ilman pilkkua välissä, ei toimi aivot :lol:
ketju

ViestiKirjoittaja ketju » 1.8.2010 10:16:39

Dramaattinen krapula menossa, vittu, että ällöttää.Haisee ja ruikuttaa. omasta mielestään tekee varmaan kuolemaa ja saa siitä tietenkin hyvän syyn olla keskustelematta.Meillä on kyllä varsin eri käsitykset keskustelun aiheista; JH haluaa puhua siitä, että ei erota ja minä haluan puhua siitä miten käytännönjärjestelyt tehdään.

Aikaisemmin tässä vaiheessa olen alkanut vaan kyykyttää JH:ta jos teet näin ja näin niin voidaan jatkaa ja JH on nöyrää poikaa suostuen kaikkeen, ja me molemmat tiedämme, että tämä on vain peliä, jossa toinen vaatii ja toinen lupaa , mutta mikään ei muutu.Minä voin sitten kuvitella, että kyllä se nyt säikähti ja tällä kertaa on tosissaan.Ja onhan se ollut, aina, tosissaan, siihen asti kun ensimmäinen kulaus kaljaa valuu nieluun.

Pelottaa ihan helvetisti, mutta nyt en lipiä, en !!!!
ketju

ViestiKirjoittaja minäjalapset » 1.8.2010 13:05:46

Hei Ketju!
Hyvin tuttu tunne. Vuosi sitten olin samassa tilanteessa. Tajusin, että pitäsi lähteä, mutta kun ei vaan pystynyt. Olen edelleen sitä mieltä, että kannatta antaa itselle aikaa, silloin tietää mitä haluaa. Kaikki kortit täytyy katsoa ja kun ne on katsottu, on valmis menemään eteenpäin. Uskallus tehdä isoja päätöksiä vaatii paljon itseltä. Siihen voi mennä aikaa. Itse katsoin konuttailua ja kaatuilua, oksentamista ja vapinaa monta vuotta, kunnes päätös erosta oli valmis. Itkin iltaisin elämääni ja mietin kuinka hölmö olen. Toiset sanoo, että mun olisi pitänyt lähteä monta vuotta sitten, mutta nyt tiedän, että se olisi ollut vääräpäätös. Kun aika on kypsä niin silloin ei enää syytä itseään hölmöksi, vaan tietää tekevänsa oikein.
Mies ihmetteli ja ihmettelee edelleen, että miksi piti erota. Juopon kanssa eläminen vaan on niin vaikeaa, ei jaksa, vaikka kuinka rakastaisi.

Voimia sinulle!!!
minäjalapset
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ketju » 2.8.2010 14:01:55

Juopon kanssa eläminen vie kaikki voimat, koska aina kaikki kuitenkin pyörii juopon ympärillä oli raittiina tai ei.Mihinkään ei voi luottaa, kauppareissu voi muuttua viikon rundiksi kapakoissa.Mitään ei voi suunnitella, koska jos kaljaa kurkkuun kulahtaa ei mikään, toistan : ei mikään, ole niin tärkeää, että sen takia ei joisi.JH ei pystynyt olemaan edes selvänä, kun minä ja pieni tultiin synnäriltä kotiin. :cry: Tämä on ollut kaikista pahin teko, mitä JH on humalassa tehnyt.Mitkään pettämiset, lyömiset, ördaamiset eivät ylitä sitä pettymystä mikä tuli, kun rakkaan lapsemme kotiin tulo ei ollut riitävä syy olla selvä, edes se yksi päivä.

Minä aloitan itseni hoitamisen terapian ja yksinäisyyden avulla.
ketju

ViestiKirjoittaja ketju » 2.8.2010 17:46:06

Minun pitää selvittää miksi en arvosta itseäni ja olen hyväksynyt parisuhteissa vaikka mitä paskaa.Koska en minä muitten ole antanut tallata päälleni kuin näitten aviomiesteni ! Muissa ihmissuhteissa olen jopa kovis ...Outoa.En ole tuotakaan ennen ajatellut.
ketju

ViestiKirjoittaja ketju » 3.8.2010 09:31:35

Nyt sitä sitten ollaan hoitoa hakemassa: ollaan menossa tepariaan, a-klinikalle, AA:n, hakemaan lääkitystä.Voi jee.Miksiköhän ei silloin kun piti ????Totesin, ettei noi mitään auta jos teet ne minun takiani, et itsesi, että kaikkii palaa ennalleen muutamassa kuukaudessa, jos jatkamme yhdessä, että JH taas "unohtaa" olla raittiina.
ketju

ViestiKirjoittaja ketju » 3.8.2010 14:49:15

Avioeropaperit keräjäoikeuteen viety ja JH alkaa siirtää tavaroitaan uuteen kotiinsa, on jo ehkä ensi yön siellä.
ketju

EdellinenSeuraava

Paluu Kotikanava